یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیس فتای کشور:فرمانده انتظامی شهرستان "قصرشیرین" کرمانشاه از دستگیری فردی خبر داد که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان به ارزش 130 میلیون ریال کرده بود.

 

به گزارش یزدفردا:سرهنگ "حسین براری" در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان درخصوص برداشت غیرقانونی از حساب بانکی،پلیس موضوع را در دستور کار قرار داد.

وی افزود:با تحقیقات به عمل آمده مشخص شد از حساب بانکی شاکیان در زمان های مختلف مبالغی وجه نقد به مبلغ 130 میلیون ریال برداشت شده است.

این مسئول انتظامی با اشاره به این که با تلاش مأموران عامل برداشت های غیرمجاز از طریق ردیابی و تکنیک های فنی شناسایی و دستگیر شد گفت: متهم در برابر ادله موجود چاره ای جز تسلیم نداشت و به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

وی اظهار داشت: امروزه ارسال پیامک های اغفال کننده مبنی بر برنده شدن در مسابقات و قرعه کشی ها،یکی از شگردهای سودجویان فضای مجازی به شمار می آید.

سرهنگ"براری"گفت:در سال‌های اخیر با به وجودآمدن امکان ارسال پیامک‌ها بر روی خطوط تلفن همراه با پدیده‌ای به نام کلاهبرداری از راه دور مواجه شده‌ایم؛ کلاهبرداران حرفه‌ای با ارسال پیامکی مبنی بر برنده شدن اشخاص در مسابقه یا قرعه کشی از آنها تقاضای اطلاعات شخصی کرده و با استفاده از این اطلاعات،اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی ادامه داد:این افراد برای واریز کردن وجه موردنظر اطلاعاتی مثل شماره حساب یا شماره کارت،رمز دوم، cvv2 و تاریخ انقضاء را از افراد دریافت می کنند.بنابراین کاربران باید دقت داشته باشند رمز دوم و تاریخ انقضاء کارت جهت برداشت از حساب بانکی می باشد نه واریز وجه.

سرهنگ براری افزود: اگر قرار باشد وجهی به حساب بانکی واریز شود تنها ارائه شماره حساب کافی است و نیاز به ارائه رمز اول و دوم و کد cvv2 و ... نمی باشد و درصورتی که شخصی درخواست شماره کارت را کرد،قطعا فرد کلاهبردار است و قصد دستیابی به اطلاعات بانکی یا هدایت فرد برای دستبرد به حساب وی را دارد.

وی در خاتمه گفت:جهت واریز وجه نیاز به حضور دارنده حساب در پای دستگاه ATM نیست ولی متاسفانه در مواردی از فرد خواسته می شود به عابر بانک مراجعه نماید و در این اقدام فرد را اغفال و بدون این که متوجه باشد به اطلاعاتش دسترسی پیدا می کنند و به موجودی حسابش دستبرد می زنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا