یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیس فتای کشور:رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی از کشف 5/97 درصد پرونده های جرائم رایانه ای در این استان خبر داد.

 

به گزارش یزدفردا:سرهنگ "کوره بلاغی"رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی در مصاحبه با خبرنگار پلیس گفت: با تلاش کارکنان پلیس فتای استان 5 /97 درصد پرونده های جرائم اینترنتی در سال 93 در بازه زمانی 22 روزه کشف ،این در حالی است که شاخص ابلاغی برای کشف پرونده ها در سال جاری 80 در صد ومیانگین زمان کشف 65 روز می باشد.

وی افزود:بیشترین وقوع جرائم بر اساس الویت بندی به ترتیب شامل . برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان- انواع نشر اکاذیب - انواع کلاهبرداری اینترنتی می باشد .میانگین سنی متهمین دستگیر شده 17 الی 25 سال ، و ارزش ریالی پرونده های مكشوفه در حدود نه میلیارد ریال می باشد.

سرهنگ"کوره بلاغی" در ادامه تصریح کرد: در طول سال گذشته یک سری طرح از جمله طرح مبارزه با منافی عفت واخلاق عمومی ، طرح مبارزه با قماربازی وشرط بندی آنلاین، طرح مبارزه با فروش داروهای غیر مجاز در فضای مجازی به اجرا گذاشته شد.

وی ادامه داد:این پلیس در راستای بالا بردن سطح آگاهی های عمومی شهروندان در راستای پیشگیری از وقوع جرائم سایبری در سال 93 با تهیه و چاپ 14870 برگ بروشور آموزشی و 133 نوع بنر و نصب آن در سطح استان اقدام و هشدار های سایبری و توصیه های لازم در خصوص تهدیدات و آسیب های فضای مجازی پلیس نیز به تعداد 33 مورد در طول سال 93 توسط این پلیس از صدا و سیمای مرکز استان پخش شده است.

وی گفت:با برگزاری نشست ها، جلسات و کلاس های آگاهسازی و حضور در مدارس و مساجد به تعداد 180 مورد اقداماتی پیشگیرانه مفیدی انجام شده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی در پایان خاطر نشان کرد : تلاش در جهت دستیابی به شاخص های ابلاغی ناجا وافزایش كشفیات با ناامن نمودن فضای مجازی برای مجرمین ،ارائه آموزش همگانی و ارتقاء سطح دانش سایبری برای كاربران در مدارس و مراكز علمی و افزایش سطح آگاهی های عموم مردم با استفاده از ظرفیت رسانه و جراید تلاش در جهت كاهش و پیشگیری از جرایم سایبری ،تلاش در جهت كاهش مدت زمان مابین وقوع تا كشف پرونده ها،استفاده بهینه از ظرفیت همكاران پلیس افتخاری از اولویت های ماموریتی پلیس فتای می باشد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا