یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور:با تلاش ماموران پلیس فتا استان فارس خانمی که با حس انتقام جویی خود باعث بر هم زدن آرامش مردی در شیراز شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش یزدفردا:رییس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر گفت: متهم این پرونده از اقوام شاکی می باشد که از طریق ایجاد آدرس پست الکترونیک و صفحه ای در یکی از شبکه های اجتماعی، شاکی را مورد تهدید قرار داده است.

سرهنگ "سید موسی حسینی" افزود: داستان از جایی شروع می شود که متهم با حس انتقام جویی از شاکی برای وی ایمیل هایی ارسال نموده و او را تهدید به هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای اجتماعی می نماید.

وی تصریح كرد: متهم سپس برای همکاران شاکی ، خانواده و اقوام نزدیکش در اینترنت اقدام به ارسال پیام و پست الکترونیک نموده و وی را فردی دارای مشکل اخلاقی معرفی می کند.

این مقام انتظامی گفت: با افزایش مزاحمت ها و تاثیر آن بر زندگی شخصی شاكی، وی در شکایتی خواستار رسیدگی به موضوع شده و کارشناسان این پلیس با رصد فضای مجازی و شناسایی دختر 22 ساله، وی را دستگیر و به پلیس فتا انتقال می دهند.

سرهنگ "حسینی" اظهار كرد: متهم با رویت مستندات به جرم ارتكابی اقرار و هدف خود را از این كار انتقام جویی عنوان كرد.

رئیس پلیس فتا فارس در پایان با اشاره به ماده 18 قانون جرائم رایانه ای بیان كرد: بر اساس این ماده قانونی هركس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا ... به وسیله سیستم های رایانه ای یا مخابراتی اكاذیبی را منتشر كند یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینكه از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضررمادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از نود و یك روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا