یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور:دانشجوی كینه جو كه با درج مطالب كذب در شبكه های اجتماعی مجازی با مشخصات یكی از كاركنان دانشگاه باعث هتك حیثیت وی شده بود توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش یزدفردا:رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح خبر گفت: خانمی جوان که كارمند یكی از دانشگاه های شهر مشهد بود با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان درخواست رسیدگی به شکایت خود مبنی بر انتشار مطالب كذب توسط فرد یا افرادی ناشناس در فضای سایبری را می كند.

در بررسی اظهارات شاكی مشخص شد فردی ناشناس با ایجاد پروفایلی در شبکه اجتماعی لاین مطالب کذب و غیر واقعی به نام وی انتشار داده است و این امر موجب بوجود آمدن مشكلاتی برای او شده است.

سرهنگ سیدمحسن عرفانی افزود: کارشناسان پلیس فتا با شنیدن اظهارات شاكی تحقیقات فنی خود را شروع و با بدست آوردن ادله دیجیتالی موجود فرد متخلف را كه از دانشجویان محل كار شاكی بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر كردند.

متهم 17 ساله در بازجوئی های به عمل آمده با مشاهده ادله موجود به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را از این كار انتقام گیری از شاكی در پی برخورد قبلی برای انجام امور اداری عنوان كرده است.

سرهنگ عرفانی با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی خاطر نشان کرد: انتشار مطالب کذب و مزاحمت اینترنتی در فضای مجازی علاوه تحمل حبس، جزای نقدی را نیز در بر دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا