یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور:در سال 93 میزان کشفیات جرائم سایبری توسط پلیس فتای استان آذربایجان شرقی نسبت به سال قبل 33 درصد افزایش یافته است.

 

به گزارش یزدفردا:رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار داشت: در حالیکه همه روزه شاهد تحولات و دگرگونی های متنوعی در انجام جرائم سایبری هستیم و کلاهبرداران در این فضا به انحاء مختلف سعی در انجام کارهای غیرقانونی خود دارند، با وجود افزایش وقوع جرم در این فضا با تلاش ماموران و کاراگاهان پلیس فتا استان در سال گذشته میزان کشفیات 33 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ محمد قاسملو تصریح کرد: بیشترین جرائم شامل برداشت های اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی است که نشانگر پایین بودن سطح آگاهی مردم و اعتماد بیش از حد آنها به افراد دیگر در واگذاری اطلاعات حساب های بانکی است و اگر افراد این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار ندهند به هیچ وجه از آنها سوء استفاده نخواهند شد، لذا به همه ی شهروندان عزیز توصیه می کنیم میزان اطلاعات و آگاهی های خود را در زمینه اینترنت بانک و خریدهای اینترنتی و درگاه های پرداخت آنلاین و ... افزایش دهند تا در دام چنین کلاهبردارانی گرفتار نشوند.

این مقام انتظامی افزود: لازم به ذکر است در طول سال گذشته در بحث آموزش همگانی در زمینه فضای مجازی با برگزاری کلاس های آگاه سازی و نمایشگاه های مربوطه، مطالبی برای جوامع هدف ارائه شد که امیدواریم شهروندان از این مطالب بهره لازم را برده باشند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا