یزدفردا :«ناتو در خاورمیانه و خلیج فارس: منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران» عنوان کتابی است که به قلم علی جعفری، نویسنده و پژوهشگر جوان مسائل سیاسی و بین المللی کشورمان و با مقدمه دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری منتشر شد. این کتاب با همکاری دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه و موسسه تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران چاپ شده است.

جعفری در این کتاب، ضمن بررسی کارشناسانه تهدیدهای بالقوه حضور و نفوذ قدرت های فرامنطقه ای به ویژه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خاورمیانه و خلیج فارس، بر تدوین راهبرد مشخص و اثر گذار برای تامین حداکثری منافع و امنیت ملی کشورمان که از نظر وی با سناریوی تعامل محدود، هدفمند و هوشمندانه و بر اساس سه اصل اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب یعنی «عزت، حکمت و مصلحت» همخوانی دارد، تاکید کرده است.

در مقدمه این کتاب نیز دکتر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه تهدیدهای بالقوه راهبرد بیگانگان به ویژه راهبردهای آمریکا و ناتو در منطقه ، هیچگاه از چشم مسئولان و سیاست­گذران به دور نبوده تاکید کرده است که ج.ا. ایران با قدرت بالای نظامی و دفاعی و تحت رهبری مقام معظم رهبری، آیت الله العظمی امام خامنه­ای و رهنمودهای هوشمندانه ایشان ، همچنان در خاورمیانه در اوج اقتدار و امنیت به سر خواهد برد.

لازم به ذکر است علی جعفری نویسنده کتاب مذکور، متولد شهر یزد و از شهروندان استان دارالعباده یزد می باشد. جعفری از دانش آموختگان رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل از دانشگاه تهران است و در حال حاضر، در مقطع دکتری رشته سیاستگذاری عمومی تحصیلات خود را ادامه می دهد. مولف کتاب از پژوهشگران و کارشناسان مسائل سیاسی و بین المللی است و تاکنون چندین مقاله علمی از خود به چاپ رسانده است. وی پیش از این در سال 1390 کتاب دیگری در حوزه های امنیتی با عنوان «رویکرد فرامنطقه ای ناتو: چالش های فرارو» تدوین و منتشر کرده است.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا