سعید فتحی سرپرست یزد فردا طبس / پنجمین دوره مسابقات شترسواری کشور در کویر حلوان طبس با برتری تیم استان کرمان به کار خود پایان داد.

پنجمین دوره مسابقات شترسواری کشور در کویر حلوان طبس برگزار شد.

در این مسابقه که دوازده شتر سوار حضور داشتند، شترها مسیر سه کیلومتری منطقه کویری خیرآباد حلوان را پیمودند. در پایان پنجمین دوره مسابقات شترسواری کشور، حسن طایفه رشیدی از استان کرمان، رضا شهولی از استان کرمان و جواد عراقی از استان خراسان جنوبی شهرستان طبس به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در رده تیمی نیز تیم استان کرمان با امتیاز ۸ امتیاز منفی اول، تیم خراسان جنوبی با ۱۳ امتیاز منفی دوم و تیم روستای حلوان با ۱۷ امتیاز منفی سوم شدند و استان اصفهان نیز به عنوان تیم اخلاق معرفی گردید.

محمدرسول کلهر مشاور عالی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی و رییس دپارتمان ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی کشور اظهار داشت: در این دوره نسبت به دوره گذشته با وجود انتظار شرکت بیشتر مردم اما متاسفانه با کاهش شرکت کننده و تماشاچی در مسابقات مواجه شدیم.

کلهر با بیان این که در کشور ما شتر را به عنوان دام نگه می‌دارند اظهار داشت: دید سوارکاری برای شتر هنوز جا نیفتاده است و مشکل حمل و نقل و جابجایی شتر نیز کار را سخت کرده است.

وی تصریح کرد: شترهایی که برای سوارکاری مناسبند شتر جماز هستند که در مناطق سیستان و بلوچستان وجود دارند.مشاور عالی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: امیدواریم با حمایت مسئولین وزارتخانه، ارتباطی با کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته باشیم تا بتوانیم مسابقات را به صورت رفت و برگشت برگزار کنیم.

وی اظهار داشت: ششمین دوره مسابقات ۱۲ اردیبهشت در محل روستای مصر از توابع خوربیابانک استان اصفهان برگزار خواهد شد.

به گفته ایرج توتونچی رئیس اداره ورزش و جوانان طبس سه شترسوار طبسی به این مسابقات اعزام خواهند شد.

شایان ذکر است در اعلام اولیه نتیجه مسابقات شترسواری مهدی آزاد از روستای فهالنج مقام سوم و جواد عراقی به عنوان نفر چهارم معرفی گردید که با اعتراض عراقی و با بررسی مجدد فیلم مسابقات عراقی به عنوان نفر سوم معرفی گردید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا