استاندار یزد گفت : نباید به زنان نگاه جنسیتی داشته باشیم و شایسته است بانوان به عنوان 50 درصد از نیروی انسانی اجتماع نقش مؤثری در جامعه داشته باشند.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، ظهر پنجشنبه 27 فروردین ماه جلسه مشترک مشاورین فرماندار شهرستانهای استان یزد در امور بانوان و خانواده به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار یزد، مدیرکل حوزه استاندار و مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری در سالن مرحوم حمیدیا برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه اظهار داشت : دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به مسائل و مشکلات بانوان دارد و رویکرد دولت یازدهم مشارکت بانوان در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی، علمی و سیاسی است.
سیدمحمد میرمحمدی ادامه داد : جایگاه مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده جایگاه والایی است و شما به عنوان مشاورانی امین وظیفه دارید مشکلات جامعه زنان را رصد نموده و به فرمانداران منتقل نمایید.
وی افزود : اقدامات بسیار خوب و زیادی در استان یزد در رابطه با موضوع زنان و مشکلات بانوان صورت گرفته و حرکتی در این زمینه در کشور و استان شروع شده که یک موج مثبت را در جامعه زنان ایجاد کرده و این موج در حال گسترش و فراگیرشدن است.
عالی ترین مقام اجرایی استان عنوان کرد : بانوان هم در زمینه های شغلی می توانند توانمندیهای خود را نشان دهند هم زمینه برای رشد زنان و دختران در کسب مدارج علمی، تولید نرم افزارها و موفقیت در رشته های مختلف ورزشی، فرهنگی و هنری فراهم است.
میرمحمدی گفت : در ارتباط با مسائل و مشکلات بانوان شایسته است مسائل مربوط به درون خانواده را بیشتر مدنظر قرار دهیم زیرا اگر خانواده با محوریت زنان و مادران به درستی رفتار و عمل کند جامعه نیز درست می شود و اصلاح می پذیرد.
استاندار یزد در پایان سخنان  خود اظهار امیدواری کرد : با خوشفکری، تلاش و کوشش مدیرکل دفتراموربانوان و خانواده استانداری یزد و مشاورین فرمانداران در امور بانوان و خانواده شاهد حل مشکلات و مسائل زنان استان باشیم.


واگذاری فعالیتها به سازمانهای مردم نهاد


در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت : باید نقش اصلی مشاورین فرماندار در اموربانوان و خانواده سیاستگذاری، تولید محتوی و فکر باشد و کمتر در مسائل اجرایی وارد شوند.
محمدعلی طالبی افزود : شایسته است فعالیت های مورد نظر در حوزه بانوان به مردم و سازمان های مردم نهاد واگذار شود و برای مشارکت تشکلهای مردم نهاد برنامه ریزی صورت گیرد.


شناسایی نیازهای بانوان و توجه به مشکلات زنان استان


همچنین مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری یزد در این جلسه گفت : شناسایی نیازهای بانوان و توجه به مشکلات آموزشی، بهداشتی، فرهنگی ، ورزشی و اشتغال زنان استان در اولویت و صدر برنامه ریزی های این دفتر قرار دارد.
فخرالسادات خامسی هامانه ضمن تقدیر از همراهی استاندار یزد و معاونین ایشان در  پشتیبانی  و برگزاری برنامه های مختلف مربوط به اموربانوان در استان اظهار  داشت : رویکرد دولت تدبیر وامید این است که عدالت جنسیتی را در کشور محقق سازد.
وی ادامه داد: زنان جامعه ما باید جایگاه والای خود را درک و باور کنند تا شاهد حضور چشمگیر و تأثیرگذار بانوان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی، سیاسی و ورزشی باشیم.
در ابتدای این جلسه هرکدام از مشاورین فرمانداران در اموربانوان و خانواده دیدگاهها و مشکلات خود را با استاندار یزد و معاون سیاسی, امنیتی و اجتماعی استاندار مطرح کردند و در پایان با اهدای لوح تقدیر از فعالیتهای مشاورین فرماندار در اموربانوان و خانواده تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا