یزدفردا:استاندار یزد گفت : انسان به عنوان یک عنصر از زنجیره منابع طبیعی نباید در چرخه محیط زیست خللی ایجاد کند و هر چه به سلاح علم مجهزتر باشد می تواند در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی مؤثر باشد .

به گزارش یزدفردا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد صبح پنجشنبه  27 فروردین ماه  جمعی از اساتید و دانشجویان گرایشهای مختلف رشته منابع طیعی دانشگاه تهران با استاندار یزد در سالن مرحوم حمیدیای استانداری دیدار   کردند.
استاندار یزد در این دیدار صمیمی اظهار داشت : امروز سازمانهای مردم نهادی تأسیس شده که در حفظ و توسعه منابع طبیعی می کوشند و این نقطه قوت برای کشور است.
سیدمحمد میرمحمدی  ادامه داد : این هوشیاری و بیداری در بحث حفظ منابع طبیعی باید در جامعه فراگیر شود و همه مردم احساس کنند که از علاقمندان به منابع طبیعی هستند
وی افزود : ما در استان یزد با چندین وضعیت مواجه هستیم، یک وضعیتی که میراث گذشته است و اقداماتی صورت گرفته که به منابع طبیعی و محیط زیست ما آسیب های جدی وارد شده است و برای احیاء منابع طبیعی برنامه ریزی نموده ایم.
میرمحمدی عنوان کرد : وضعیت دوم حفظ منابع طبیعی موجود است و کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است، برنامه ریزیها براساس آمایش سرزمین صورت می گیرد و مهمترین بحث در این زمینه منابع طبیعی و عوامل طبیعت است.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت : موضوع دیگر بحث گسترش تشکلهای مردم نهادی است که درحفظ منابع طبیعی کوشش می کنند و پشتیبان دولت هستند که سعی داریم برای رشد این سازمانهای مردم نهاد اقدامات لازم را انجام دهیم.
استاندار یزد اظهار داشت : موضوع مهم دیگر بحث معادن در استان و بهره برداری از آنهاست، در مناطقی که منافع ملی اقتضا می کند که از معدنی بهره برداری انجام شود این هدف را دنبال می کنیم که کمترین آسیب را وارد کند و راهکارهای مؤثر برای حفظ منابع طبیعی داشته باشیم .


ظرفیت بالای گردشگری طبیعت در استان یزد


میرمحمدی به ظرفیت بالای گردشگری طبیعت در استان برای گردشگران داخلی و خارجی اشاره و عنوان کرد : وجود کویر، تپه های شنی، جنگلهای بنه و بادام، حیات وحش و درختان کهنسال ، یزد را علاوه بر آثار تاریخی در مرکز توجه گردشگران قرار داده و این استان از جاذبه های طبیعی کم نظیری در سطح کشور برخوردار است.
وی ادامه داد : از سال 93 توسعه انرژی خورشیدی از جمله رویکردهایی است که مورد توجه ویژه استان قرار گرفته و در این زمینه با 20 متقاضی روبرو هستیم و در 4 مورد سایت نیروگاههای خورشیدی طراحی شده است.
در ادامه این جلسه هرکدام از اساتید و دانشجویان رشته منابع طبیعی دانشگاه تهران به بیان دیدگاههای خود در ارتباط با منابع طبیعی کشور و استان یزد پرداختند و استاندار یزد به سؤالات آنان در رابطه با اقدامات لازم برای حفظ منابع طبیعی در استان پاسخ گفت.
در ابتدای این جلسه وکیلی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان توضیحاتی در رابطه با منابع طبیعی و پوششهای گیاهی استان و اقدامات لازم برای بیابان زدایی ارائه داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا