یزدفردا :اولین نشست شورای اداری شهرستان تفت در سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" با حضور امام جمعه و فرماندار تفت و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان در محل دفتر امام جمعه تفت برگزار شد.

امام جمعه تفت:

رمز موفقیت ما تقویت دولت، خدمت به ملت و هم دلی و همزبانی میان دولت و ملت است

به گزارش یزدفردا به نقل ازروابط عمومی فرمانداری تفت، "حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم غفوری" در ابتدای این نشست با قدردانی از کار و فعالیت بی وقفه فرماندار و همه مدیران دستگاههای اجرایی گفت: امیدواریم سال 94 نیز شاهد ارائه کارنامه موفق در ارائه خدمت به مردم شریف شهرستان باشیم.

امام جمعه تفت با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به عنوان سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" اظهار داشت: دولت، برگزیده اراده و آرای ملت است و از ملت جدا نیست و حاصل خواسته اکثریت ملت است. وی افزود: دولت و ملت بدون یکدیگر معنا ندارند و در اداره کشور نیز هیچ دولتی به تنهایی توان اداره کشور را نخواهد داشت.

امام جمعه تفت با بیان این که در موقعیت حساسی در دنیای امروز قرار گرفته ایم افزود: هدف اصلی فشار های استکبار جهانی، نظام مقدس جمهوری اسلامی است چرا که استكبار جهاني به خوبي مي داند ضربه اصلی را از ملت ایران خورده است.

وی تحریمها، فشارها، تربیت و تقویت تروریست ها و فتنه گری ها در جهان را برای نجات استکبار جهانی از نیستی و نابودی ارزیابی کرد و ادامه داد: با همه این فشارها، نظام مقدس جمهوری اسلامی همچون خورشیدی در جهان در حال تابیدن است و توجه جهانیان را به خود معطوف و دلها را تصرف کرده است.

امام جمعه تفت مهم ترین سلاح ملت ایران را در برابر دشمنان و بدخواهان، ایمان و توکل به خدا، مقاومت و ایستادگی ملت و هم دلی و همزبانی میان ملت و دولت برشمرد و گفت: رمز موفقیت ما تقویت دولت، خدمت به ملت و هم دلی و همزبانی میان دولت و ملت است.

وی یکی از خطرناک ترین ابزار دشمن در برابر جهان اسلام را تفرقه افکنی و اختلاف عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی کشورها نیز ابزار اجرای این توطئه استکباری شده اند و آتش جنگ و فتنه را میان کشورهای اسلامی افروخته اند.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری بر هوشیاری ملت و دولت در برابر توطئه تفرقه‌افکنی دشمنان و ترویج گروه‌گرایی در جامعه تاکید کرد و گفت: می‌خواهند انرژی، نیرو و قلممان که باید علیه دشمنان به کار گرفته شود را بر علیه خودمان به کار گیریم و از این راه، ما را تضعیف نمایند پس همگان باید با هوشیاری کامل فلسفه شعار امسال را مدنظر قرار دهند.

وی رشد شهرستان را منوط به همدلی و همزبانی در میان کارگزاران و مردم دانست و گفت: البته این به معنای انتقاد نکردن، انتقاد نپذیرفتن و نقد پذیر نبودن نیست بلکه مدیران باید نقدها را به جان و دل بپذیرند و در جهت رفع موانع و مشکلات گام بردارند.

امام جمعه تفت با بیان این که جامعه ای که در آن نقد سالم و منصفانه باشد جامعه ای رو به تعالی است ادامه داد: نقادان منصف را در آغوش خود بگیرید و آنان را دوست واقعی خود بدانید.      

وی با بیان این که اختلاف سلیقه با اختلاف در کار متفاوت است گفت: امروز یکی از خواسته های دشمنان این است که ما همدیگر را به دست خود بکوبیم و با یکدیگر نزاع کنیم و سست و منزوی شویم.

"حجت الاسلام و المسلمین وکیل" نیز در این نشست از خدمات و تلاشهای کارگزاران دستگاههای اجرایی قدردانی کرد و گفت: همه باید همدل و همراه و با تقوای الهی و برای خدا کارها را پیش ببریم و خدمتگزار مردم باشيم.

امام جمعه نیر توصیه های اخلاقی را برای ارائه بهتر و شایسته خدمت به مردم شریف بیان نمود.  

فرماندار تفت:

برگزاری پرشور و قانونمند انتخابات خبرگان و مجلس باید در اولویت کاری مدیران  باشد

فرماندار تفت نیز در این نشست با گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن، از خدمات و تلاشهای مدیران شهرستان برای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید در تفت قدردانی کرد وگفت: اگر پشتیبانی های استاندار و معاونین ایشان، رهنمودهای ائمه جمعه شهرستان به ویژه امام جمعه تفت و همکاری و همدلی مدیران دستگاههای اجرایی نبود تردیدی نیست که شاهد ارتقای چشمگير شهرستان تفت در ارائه کار جهادی در بخش های مختلف نبودیم.

"محمود زارع رشکوییه" با بیان این که کار را با برنامه آغاز کرده و با برنامه نیز به پیش خواهیم برد ادامه داد: برای تحقق شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی) نامگذاری شده است نیازمند تداوم خدمت و کارجهادی به مردم هستیم و مدیران باید با آگاهی دقیق از اهداف دولت تدبیر و امید در هر بخش، راه را برای تحقق کامل اهداف و وعده های داده شده به مردم هموار کنیم.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات شهرستان تفت در سال گذشته اظهار داشت: لازم است مدیران با پیگیری های بی وقفه، اعتبارات لازم را جذب و امسال هم پس از ابلاغ اعتبارات، در جهت توسعه شهرستان گامهای اساسی را بردارند.

فرماندار تفت با اشاره به دستاوردهای چشمگیر دولت در حوزه دیپلماسی خارجی و مذاکرات هسته ای، بهداشت و درمان، امنیت، اقتصاد و ... اضافه کرد: امسال در حوزه های مختلف خدمات چشمگیری از سوی دولت مردان ارائه شد که این خدمات به لطف خدا در سال جاری تداوم خواهد یافت و تکمیل خواهد شد.

وی با تقدیر از خدمات و تلاشهای اعضای ستاد خدمات سفر گفت: خوشبختانه شهرستان تفت در نوروز امسال در بخش کاهش شکایت و افزایش رضایتمندی مسافران نوروزی اقدامات تقدیر آمیزی داشت و اين شهرستان جایگاه ممتازی را در این رابطه کسب کرد.

فرماندار تفت همچنین خواستار پیگیری مدیران شهرستان در مسیر تامین همه زیرساختهای لازم در مناطق روستایی و نهضت خدمت رسانی به مردم مناطق محروم شد.

وی با اشاره به اولویت های کاری شهرستان تفت در سال 94 گفت: برگزاری سالم و پرشور و قانونمند انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی باید در اولویت کاری همه مدیران در سال 94 باشد.

زارع با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخشهای های اقتصاد و اشتغالزایی از تعریف پهنه ها و عرصه های مختلف در حوزه های گوناگون خبر داد و گفت: تلاش می شود تا با تعریف پهنه های گوناگون در سطح شهرستان در بخش های مختلف کشاورزی، دامداری، صنعتی و ... سرمایه داران را به مشارکت در توسعه بخشهای مختلف شهرستان تفت ترغیب نماییم.

گسترش نشاط اجتماعی و توجه به تشکلهای مردم نهاد، توجه به توسعه شهری، توسعه اماکن ورزشی و حمایت از هیات های ورزشی، توجه به رونق گردشگری شهرستان، پیگیری مشکلات آی تی و برخی حوزه های مخابراتی، توسعه پوشش آنتن دیجیتال صدا و سیما، ارتقای خدمات برتر در حوزه های درمانی، توسعه حوزه های مراکز آموزش عالی، تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، توجه به نیازهای آموزشی شهرستان و ... از جمله مسائلی بود که فرماندار تفت در سخنانش بر آن تاکید کرد.

در ادامه اين نشست برخي از مديران دستگاههاي اجرايي به بيان ديدگاهها و نظرات خود پرداختند.



سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا