یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور:رییس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری از دستگیری كلاهبردار اینترنتی به مبلغ 8 میلیون ریال ،خبر داد

 

به گزارش به گزارش پایگاه خبری یزدفردا:سرهنگ "قاسم جعفریان" در تشریح جزئیات این خبر، گفت:در پی دریافت یك فقره مرجوعه قضایی مبنی برسرقت اینترنتی موضوع به صورت ویژه در دستور كار كارشناسان دایره مبارزه با جرایم سایبری این پلیس قرار گرفت .

رییس پلیس فتا استان چهارمحال وبختیاری با اشاره به اظهارات شاكی خاطرنشان كرد: شاكی در فضای مجازی با فردی آشنا شده كه خود را فروشنده قطعات خودرو معرفی نموده و شاكی نیزجهت خرید كالا مبلغ 8میلیون ریال به حساب وی واریزكرد لیكن بعد از آن فروشنده كالا دیگر جوابگو نبوده است. سرهنگ "جعفریان" تصریح كرد: با انجام تحقیقات فنی و اطلاعاتی كاراگاهان پلیس فتا سرانجام متهم كه در یكی از استان های همجوار سكونت داشت، شناسایی و دستگیرشد.

وی ادامه داد: متهم پس از مواجهه با دلایل و شواهد پرونده به بزه ارتكابی معترف و انگیزه خود را از انجام این كار مسائل مالی بیان داشت .

این مقام مسئول در خصوص شیوه و شگرد كلاهبرداری انجام شده اظهار داشت: متهم با استفاده از طراحی سایت تبلیغی برای فروش قطعات خودرو به قیمت مناسب و مهندسی اجتماعی شاكی را به بازدید از سایت و خرید قطعات ترغیب نموده است.

گفتنی است:متهم پس از تكمیل تحقیقات به مرجع قضایی معرفی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا