یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور:رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: به فرزندان خود بیاموزید به درخواست کاربرانی که نمی‌شناسند، پاسخ ندهند و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را ارسال نکنند.

 

به گزارش به گزارش پایگاه خبری یزدفردا:سرهنگ حسین رضایی با ارائه هشدارهای سایبری ویژه "والدین و فرزندان" ادامه داد: به فرزندان خود بیاموزید به درخواست کاربرانی که نمی‌شناسند، پاسخ ندهند و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را ارسال نکنند.

وی ادامه داد: والدین برخرید و استفاده از بازی­های رایانه­ای فرزندان خود نظارت کافی داشته باشند و فرهنگ استفاده صحیح از رایانه و بخصوص بازی­های رایانه‌ای را به فرزندان خود بیاموزند.

رضایی ضمن تاكید بر این موضوع كه فرزندان باید بدانند افراد آنلاین ممکن است آن شخصی که معرفی می کنند نباشند گفت: از نرم افزارهای پرنتال کنترل برای کنترل فرزندانتان در اینترنت استفاده کنید و پروفایل فرزندان خود را در صفحات وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی اینترنتی چک کنید .

سرهنگ رضایی تصریح كرد: مراقب پیامک های برنده شدن در طرح های نوروزی باشید و در صورت مواجه شدن با چنین پیامهایی با پلیس فتا تماس بگیرید.

رئیس پلیس فتا استان یزد خاطر نشان كرد: بطور کل والدین می توانند با یک رفتار دوستانه قوانین مربوط به استفاده از رایانه و اینترنت را در خانه وضع کنند تا از آسیب های آتی پیشگیری گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا