یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور:رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری فردی كه از طریق اینترنت اقدام به سرقت 290 میلیون ریال از حساب بانکی دوست خود کرده بود ، خبر داد.

 

به گزارش به گزارش پایگاه خبری یزدفردا:سرهنگ " کوره بلاغی" رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت : در پی شكایت یکی از شهروندان مبنی بر اینكه فرد یا افراد ناشناسی مبلغ 290 میلیون ریال را از حساب او سرقت کرده اند ، بررسی موضوع در دستور كار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد؛ فرد یا افرادی با در اختیار داشتن اطلاعات و رمز های عبور ،مبالغی را طی چندین مرحله از حساب بانکی وی برداشت کرده است.

سرهنگ "کوره بلاغی " در ادامه تصریح کرد: با بکارگیری روش های فنی و شگردهای خاص پلیسی ، متهم شناسایی که از دوستان شاکی بود طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر این پلیس منتقل شد.

وی تصریح کرد: متهم در بازجویی های بعمل آمده به بزه انتسابی معترف که پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل بعدی تحویل مقامات قضائی شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی در پایان به عموم شهروندان توصیه کرد : به منظور پیشگیری از چنین جرائمی فعال سازی سیستم پیامکی کارت های بانکی یک راهکار خوب در جهت اطلاع از گردش های مالی حساب است تا به محض وقوع هرگونه برداشت غیرمجاز و نامتعارف به عابر بانک مراجعه و رمزهای اول و دوم کارت تغییر داده شود.

 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا