یزدفردا:رییس اتحادیه کشوری وانت بار و پیک های موتوری گفت: راکبان پیک های موتوری بعد از گذشت دو سال زیرپوشش بیمه نیستند.

به گزارش یزدفردا به نقل از ایرنا، علیرضا شاه سیاه افزود: سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۰ حدود ۷۰ نفر از راکبان پیک های موتوری را بیمه کرد اما اکنون هیچکدام آنها تحت پوشش بیمه نیستند.

وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی علت قطع شدن بیمه راکبان پیک موتوری را ذکر نشدن این مجموعه به عنوان سیستم حمل و نقل شهری در تفاهم نامه وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است.

شاه سیاه خواستار حل این مشکل از سوی مسوولان ذیربط شد و تصریح کرد: یکی از مطالبات متصدیان پیک های موتوری، بیمه راکبان این مجموعه است .

وی در خصوص سیاست اصلی اتحادیه کشوری وانت بار و پیک های موتوری در سالجاری نیز گفت: سیاست اصلی این مجموعه در سالجاری فرهنگ سازی خدمات پیک موتوری ها و ارائه آموزش های لازم به راکبان این مجموعه است.

شاه سیاه به تشکیل کارگروه تخصصی در این خصوص با همکاری پلیس راهور و اداره نظارت بر اماکن عمومی اشاره کرد و گفت: پلیس راهور استان بارها اعلام کرده است که استان اصفهان مقام اول تخلفات راکبان موتور سیکلت را داراست.

وی ادامه داد: با ایجاد این کارگروه می توان فرهنگ استفاده صحیح از موتور سیکلت و استفاده از کلاه ایمنی را بین راکبان پیک های ترویج کرد تا این افراد الگوی خوبی برای سایر راکبان موتورسیکلت ها باشند.

کمتر از ۱۰۰ دفتر پیک موتوری و ۱۰۵ دفتر وانت بار در استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا