معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت : 100 هکتار از مجموعه ی بافت قدیمی و تاریخی یزد را انتخاب کرده ایم و قصد داریم با مدیریت درست این بافت تاریخی را ثبت جهانی نمائیم .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، صبح چهارشنبه 26 فروردین ماه اولین جلسه کار گروه بافت تاریخی استان در سال جدید با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ، مدیران دستگاههای اجرایی عضو کار گروه ، فعالین بافت تاریخی و معتمدین بازارهای بافت قدیمی در دفتر ایشان برگزار شد .
سید محمد رضا سید حسینی در این کار گروه بر تقسیم وظایف دستگاهها برای مرمت و نگهداری بافت تاریخی تاکید کرد و خواستار مشارکت مردم برای ثبت جهانی بافت سنتی یزد شد .
سید حسینی ادامه داد: اگر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ، شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند اعتماد مردم نیز برای همکاری و همدلی جلب می شود.
وی افزود : بازارها و بازارچه ها ی سنتی در جهان جایگاه ویژه ای برای بازدید گردشگران دارند و ما باید از این پتانسیل استفاده کنیم و این مجموعه عظیم را به یونسکو و کارشناسان خارجی معرفی کنیم .
در ادامه این جلسه رئیس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی یزد و هرکدام از مدیران دستگاههای عضو این کارگروه به تشریح اقدامات انجام شده برای ثبت جهانی بافت تاریخی یزد پرداختند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا