فرماندار يزد در ديدار با رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: وجود كارآفرينان و سرمايه گذاران دلسوز ،‌متعهد و علاقه مند به رشد و اعتلاي صنعت استان از جمله ظرفيت هاي خوب و مناسب استان يزد در حوزه صنعت و تجارت است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ محمود شاكري شمسي به همراه معاونين فني و امور عمراني و برنامه ريزي، اداري و مالي فرمانداري با " محمد رضا علمدار يزدي" رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ديدار كرد.

فرماندار يزد در اين ديدار با اشاره به همراهي و همكاري اقشار مختلف مردم يزد به ويژه سرمايه گذاران بخش اقتصادي با دولتمردان در عرصه هاي مختلف اظهار داشت: وجود كارآفرينان و سرمايه گذاران دلسوز ،‌متعهد و علاقه مند به رشد و اعتلاي صنعت استان از جمله ظرفيت هاي خوب و مناسب استان يزد در حوزه صنعت و تجارت است.

شاكري شمسي با بيان اينكه در سال گذشته ادارات و نهادهاي شهرستان اهداف خود را براساس برنامه ريزي و استفاده از خرد جمعي دنبال كرده اند افزود: در سال 94 نيز بنا داريم تا با هر اقدامي كه در شهرستان يزد صورت مي پذيرد براساس برنامه محوري باشد.

وي با اعلام اينكه سال 95 به عنوان سال خوش آمدگوئی به یزد نامگذاری شده است خاطرنشان ساخت: وجود جاذبه هاي تاريخي متعدد در استان و به تبع آن شهرستان يزد شرايط را براي توسعه صنعت گردشگري به عنوان يكي از صنايع سبز، پاك و درآمد زا فراهم نموده است.

فرماندار يزد تصريح كرد: در طول سالجاري بايد با تعامل و همراهي بين بخشي و ايجاد زيرساخت هاي لازم در راستاي توسعه هر چه بيشتر صنعت گردشگري گام برداريم.

شاكري شمسي در ادامه با تأكيد بر توسعه صنايع سبز در استان يزد افزود: قرار گرفتن در مركز استان،‌ زيرساخت هاي مناسب، نيروي انساني متعهد و متخصص، بازار مناسب براي خريد مواد اوليه و فروش محصولات از ظرفیت‌های مهم و تأثيرگذار در حوزه توسعه صنايع و سرمايه گذاري در یزد مي باشد.

وي همچنين با اعلام اينكه برنامه هاي توسعه شهرستان براساس سلامت و بهداشت تدوين شده است اضافه كرد: از سال گذشته به دنبال استقرار صنايع دوستدار محيط زيست و طبيعت با در نظر گرفتن بحث آمايش سرزمين هستيم.

شاكري شمسي همچنين با بيان اينكه در حوزه شهرستان يزد اقدامات خوبي در برخي از صنوف از جمله نانوايي و ميوه فروشي ها انجام شده است اظهار داشت: افزايش نرخ نان با توجه به مصوبه دولت، حذف افزودني بر روي نان،‌ آموزش، ارائه پرينت به خريداران ميوه و ... از جمله برنامه‌ها و اقداماتي است كه انجام شده است.

رئيس سازمان صنعت،‌معدن و تجارت استان يزد نيز در اين ديدار با بیان اینکه عملی کردن موارد و مباحث ارائه شده در جلسات از جمله ضروریات مسائل امروز جامعه است، اظهار داشت: مسئولان و مدیران استان باید با همفکری و همراهی یکدیگر نسبت به رفع مشکلات جامعه اقدام کنند.

محمد رضا علمدار يزدي با اشاره به ضرورت نوآوری در استان یزد به ویژه در بخش صنعت، گفت: صنعت و بازار کار استان به تحولات جدید در عرصه‌های مختلف تکنولوژی نیاز دارد.

علمدار يزدي با بیان اینکه ایجاد شغل یکی از دستاوردهای کارآفرینی محسوب می‌شود، افزود: کارآفرینان باید سعی کنند با ایجاد نوآوری نسبت به انجام ضروریات صنعت و پرکردن خلاهای جامعه اقدام کنند.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا