به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد جلسه کارگروه ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد با حضور معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری، مدیرکل و معاون میراث فرهنگی اداره کل، مدیر پایگاه شهر تاریخی یزد و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد در جلسه اظهار داشت: محدوده ثبت جهانی بافت تاریخی به عنوان یک پایلوت انتخاب شده است که در آن تکالیف هر ارگان مشخص گردیده که مسئولین موظف هستند براساس آن وظیفه خود را انجام دهند.

سیدمحمدرضا سیدحسینی افزود: طرح جامعی تهیه شده که با توجه به اهمیت موضوع لازم است پایگاه هرچه سریعتر نسبت به اجرایی کردن آن اقدام نماید.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: اجرای کامل طرح پیاده سازی خیابان قیام نیز مانند سایر شهرها می تواند به رونق بازار در بافت تاریخی کمک کند.

محمدمهدی شرافت مدیرکل میراث فرهنگی یزد گفت: بافت تاریخی و ثبتی شهر یکی از منحصر به فردترین بافتهای ارزشمند تاریخی به حساب می آید که از جایگاه و حساسیت خاصی برخوردار می باشد چرا که زندگی در این بافت جریان دارد، بناهای ثبتی موجود در بافت تاریخی هرکدام دارای ارزش و اعتباری هستند و در کل و با هم باعث ایجاد ارزش برای بافت تاریخی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در شهر یزد بناهایی از قبیل بادگیر باغ دولت آباد و قنوات نیز در اولویت ثبت جهانی هستند خاطرنشان ساخت: برای اجرایی شدن ثبت جهانی بافت تاریخی لازم است کلیه ارگانها در خصوص تبادل اطلاعات و تخصیص بودجه های موردنیاز با این اداره کل همکاری نمایند.

گفتنی است معرفی دبیرخانه، معرفی نماینده تام الاختیار هر ارگان، ارسال اطلاعات به دبیرخانه و ارائه برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت به همراه اعتبارات مورد نظر از سوی هر ارگان نیز از مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا