مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مساعدت وزیر بهداشت ودرمان آموزش پزشکی درمان مستمری بگیران این سازمان در آینده نزدیک رایگان می شود.

دکتر سید تقی نوربخش در حاشیه بازدید از درمانگاه تامین اجتماعی میبد اظهار کرد: در چند ماه آینده مستمری بگیران به صورت صدرصد رایگان در مراکز درمانی دولتی، درمان خواهند شد.

وی با اشاره به سیاست های دیگر سازمان در حوزه های خدمات بیمه ای، درمانی و بازنشستگان گفت:گام های بسیار بلندی در سال 93 بعنوان راهبردی ترین برنامه دولت تدبیر و امید در رابطه با تامین درمان مردم در کشور برداشته شد.

نوربخش زیرپوشش بردن بسیاری از هزینه های کمرشکن درمانی و کاهش پرداخت از جیب مردم و رساندن آن از 50 درصد به کمتر از 6 درصد را از گامهای موثر سازمان تامین اجتماعی درسال 93عنوان کرد.

وی افزود:طبیعتا سازمان تامین اجتماعی بعنوان مهمترین تامین کننده مالی بخش درمان کشور با تامین منابع توانست نقش کلیدی در طرح تحول سلامت داشته باشد و این اقدامات درسال 94 هم ادامه خواهد داشت .

نوربخش حذف دفترچه ها و ارائه کارت هوشمند بیمه شدگان تامین اجتماعی و در مرحله بعد همه بیمه شدگان کشور را از گام های موثر در مدیریت هزینه ها،مصارف و پرداخت از جیب و کاهش آن دانست و گفت:این برنامه هم از اولویت های سازمان در سال 94 است .

درحال حاضر حدود 40 میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

وی در ادامه گفت: با توجه به تعداد بیمه شده ای که سازمان تامین اجتماعی تحت پوشش در شهرستان میبد دارد بر اساس استاندارهایی که در سازمان وجود دارد این درمانگاه که تا به حال به صورت عمومی اداره می شد به یک مرکز درمان تخصصی تبدیل می شود .

وی با صدور دستور مجوز تبدیل درمانگاه تامین اجتماعی میبد به مرکز پلی کلنیک تصیخص گفت:از امروز این درمانگاه یک درمانگاه تخصصی است و طی چند ماه آینده سازمان در ستاد مرکزی نسبت به تامین نیروی مورد نیاز اقدام خواهد کرد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا