به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد جشنواره فرهنگ و تمدن باستانی و اسلامی شهرستان مهریز برگزار شد.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهریز ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: جشنواره مهریز شناسی که در راستای طرح "یزدشناسی" به منظور تحقق پیوند فکری و فرهنگی نسل حاضر با گذشتگان برای درک حقایق، بررسی ریشه های دینی، آداب و رسوم مردم، حفظ و احیای هویت افتخار آمیز اسلامی- ایرانی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن، استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه فرهنگی و هنری، بومی و محلی، فراهم سازی زمینه مناسب جهت پرورش حس وطن دوستی، ارتقای جایگاه و نقش فعال دانش آموزان در فرآیند شکل گیری هویت ملی، بهره مندی از توانمندی و تجارب مشاهیر، مفاخر، چهره های علمی و...، حفظ و پایبندی به سنتها و ارزشهای رایج ملی و تقویت و گسترش اشتیاق همگانی نسبت به پایبندی به این ارزشها و سنتها است در کاروانسرای شاه عباسی مهریز افتتاح شد.

محمدرضا فلاحتی افزود: این نمایشگاه با محوریت مدیریت آموزش و پرورش مهریز با رویکردی پژوهش محور برگزار گردیده که ضمن پژوهش، دانش آموزان را با جنبه های متنوع فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، اقتصادی و ... منطقه خود آشنا می کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا