معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار يزد گفت : جايگاه رفيع زنان بر هيچ كس پوشيده نيست و بايد ايمان داشته باشيم كه بانوان بسترساز زمينه خدمت در جامعه هستند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، ظهر سه شنبه 25 فروردين ماه جلسه هم انديشي بانوان شاغل در استانداري و فرمانداري يزد با حضور معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار يزد و مديركل دفتر اموربانوان و خانواده استانداري در سالن شهيدموحدين برگزار شد.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار يزد در اين نشست اظهار داشت : دين اسلام به زنان نگاه ويژه اي داشته است و بر حضور مؤثر زنان در عرصه هاي فردي و اجتماعي تأكيد دارد.
عباسعلي رضايي ادامه داد : اگر حضور مؤثر زنان در جامعه نباشد مردان نيز نمي توانند در جامعه نقش آفريني كنند و اگر موفقيت هاي دفاع مقدس را مدنظر بگيريم بدون شك خواهيم داد اين پيروزي ها بدون ازخودگذشتگي همسران، مادران و دختران شهدا، آزادگان و جانبازان ايران اسلامي تحقق نمي يافت.
رضايي افزود : امسال بنا به ابتكار مقام معظم رهبري سال " دولت و ملت، همدلي و هم زباني" نامگذاري شده است و بانوان و زنان جامعه باتوجه به نقش انكارناپذيري كه دارند مي توانند در تحقق اين شعار مؤثر و كارساز باشند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به توجه ويژه دولت تدبير و اميد به زنان جامعه اشاره و عنوان كرد : بسياري از امور مربوط به بانوان از طريق معاونت امور بانوان و خانواده رياست جمهوري در حال پيگيري است و استاندار يزد نيز تأكيد ويژه اي بر رفع مشكلات كاركنان زن شاغل در دستگاههاي اجرايي استان دارد.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار يزد گفت : مشكلات مربوط به ورزش بانوان شاغل در استانداري يزد در حال پيگيري است و اميدواريم بتوانيم در اين زمينه با نظر مساعد استاندار محترم تأمين اعتبارات لازم را فراهم نمائيم.


نقش انكارناپذير زنان در دستاوردهاي انقلاب


مديركل دفتراموربانوان و خانواده استانداري يزد در اين جلسه گفت : زن مسلمان ايراني پيرو دين و مذهبي است كه بزرگترين عزت را به زنان داده است و در فرهنگ ايران زمين نيز همواره بانوان از جايگاه ويژه اي در جامعه برخوردار بوده اند.
فخرالسادات خامسي هامانه به بيانات حضرت امام خميني (ره) اشاره كرد و اظهار داشت : معمار كبير انقلاب اسلامي مي فرمايند : از دامن زن مرد به معراج مي رود و اگر زنان شجاع و انسان ساز از ملتي گرفته شود آن ملت محكوم به شكست است.
وي ادامه داد: بدون شك زنان ايران نقش مهم و انكارناپذيري در پيروزي انقلاب و دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي ايران داشته اند و در تاريخ مبارزات همواره نقش بانوان ايراني پررنگ بوده است.
خامسي عنوان كرد : شايسته است زنان و مادران جامعه ما صفات برجسته حضرت زهرا(س) را مانند: حق باوري و حق مداري، ازخودگذشتگي، ساده زيستي، همسرداري، تربيت فرزند، عفت و تقوي را در خود نهادينه نمايند و حضرت فاطمه را بهترين الگوي زندگي فردي و اجتماعي خود قرار دهند.
گفتني است در پايان اين جلسه از نماينده بانوان استانداري و زنان شاغل در استانداري و فرمانداري يزد با اهداي لوح تقدير توسط معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار يزد و مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري تجليل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا