سعید فتحی سرپرست یزد فردا طبس / مراسم جشن عبادت ۴۳۵ نفر از دانش‌آموزان دختر ۲۲ مدرسه شهرستان طبس در محل آستان مبارک حضرت حسین بن موسى الکاظم(ع) برگزار شد.

 جشن عبادت ۴۳۵ نفر از دانش‌آموزان دختر ۲۲ مدرسه شهرستان طبس پیش از ظهر امروز با حضور جمعى از مسئولین در محل آستان مبارک حضرت حسین بن موسى الکاظم(ع) برگزار شد.

اخوان صفار سرپرست فرماندارى در این مراسم طى سخنانى ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها و روز مادر و همچنین تبریک به دانش‌آموزان براى رسیدن به سن تکلیف گفت: زنان و دختران جامعه اسلامى باید همواره حضرت فاطمه را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

همچنین جلالى رییس اداره کل آموزش و پرورش نیز دراین مراسم طى سخنانى خاطرنشان کرد: شما دانش‌آموزان باید از این پس بیشتر نسبت به اجراى احکام الهى از جمله نماز و روزه اهتمام ورزید. وى از شرایط تکلیف به عقل، علم و قدرت اشاره کرد و افزود: فرد مکلف باید داراى این سه ویژگى باشد.ایشان همچنین در رابطه با آنچه مکلفین باید بدانند گفت: امور اخلاقى مثل انجام واجبات وترک محرمات، امور عملى مثل نماز و روزه و امور رفتارى، مسائل مهم و قابل توجه می‌باشد.

وى در پایان دانش‌آموزان مکلف را به مطالعه و کسب علم توصیه کرد.در پایان این مراسم هدایایى ازطرف آستان مبارک حضرت حسین بن موسى الکاظم(ع) و معاونت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان به دانش‌آموزان تقدیم شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا