مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگي ورزشي دختران فاطمي در راستاي ايجاد نشاط و شادابی دختران برگزار مي شود گفت : این جشنواره فرصتي است تا استعدادها و خلاقيت هاي دختران در رشته های مختلف بروز داده شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، مسعود شریعتی در جشنواره فرهنگی ورزشی فاطمی ضمن تبریک و گرامیداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن، عنوان کرد: حضرت فاطمه (س) اساس و محور خلقت است و آیات بسیاری در قرآن در مورد این بزرگوار نازل شده که زنان و دختران هم باید حضرت زهرا (س) را به عنوان محور خلقت، الگو و راهنمای خود قرار دهند.

وی افزود : تحرک و توسعه ورزش همگانی نیاز جامعه است و هدف ما ارتقاء سطح سلامتی مردم است و با توسعه ورزش شادی و نشاط را به مردم هدیه دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد،  با بیان این که رسالت اصلی ورزش ارتقاي سطح سلامتی مردم اعم از جسمانی و روحی است، گفت: به همین منظور براي افزایش میزان مشارکت بانوان در ورزش تلاش کردیم با برگزاری چنین جشنواره هایی بانوان و دختران یزدی را به ورزش کردن ترغیب کنیم.

شریعتی بر اهمیت ورزش برای بانوان اشاره و تاکید کرد: هرچند ورزش براي تمامي آحاد جامعه ضروري و مهم است اما اين مساله براي بانوان به دليل نقش هاي مختلفي كه در جامعه و خانواده ايفا مي كنند از اهميت بيشتري پيدا مي كند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: تا شاهد حضور بیش از پیش بانوان و دختران یزدی در میادین ورزشی و در پی آن ارتقاء سطح سلامت جامعه باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا