یزد فردا: سردار "ايرج كاكاوند" گفت: با دريافت خبري مبني بر اينكه فردي از طريق فروش سهام يك شركت معلوم اقدام به كلاهبرداري مبلغ بسيار بالايي از شهروندان كرده است بررسي موضوع به كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ارجاع داده شد.

وي افزود: كارآگاهان پليس تحقيقات لازم در اين زمينه را آغاز كرده و متوجه شدند اين فرد كه مسئول فروش سهام اين شركت است بيش از سهامي كه در اختيار داشته اقدام به فروش سهام به شهروندان كرده است.

سردار كاكاوند ضمن اشاره به انجام هماهنگي قضائي ادامه داد: متهم به نام "م.ص" 40 ساله شناسايي و دستگير و براي انجام بازجويي به اداره پليس انتقال داده شد.

وي ادامه داد: "م.ص" در بازجويي هاي اوليه منكر هرگونه كلاهبرداري شد وليكن با ارائه اسناد و مدارك بدست آمده از دفاتر اسناد شركت و مدارك مربوط به فروش سهام به ناچار لب به اعتراف گشود و به كلاهبرداري از سهامداران شركت اعتراف كرد.

كاكاوند تصريح كرد: كارآگاهان پليس كليه اوراق مربوط به فروش سهام اين شركت را استخراج كرده و با اطلاعات مندرج در سازمان ثبت اسناد تطبيق داده اند كه در نتيجه اختلاف هشت ميليارد ريالي فروش سهام بيش از حد معمول بدست آمده است.

رئيس پليس استان يزد تعداد شاكيان اين پرونده را تا اين لحظه بيش از 20 تن بيان كرد و خطاب به شهرندان يادآور شد: شهروندان به اين نكته توجه داشته باشند كه هنگام خريد سهام از شركت ها در خصوص ميزان سهام خريداري شده با سازمان هاي متولي اين امر هماهنگي لازم را داشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا