یزد فردا: رئيس پليس فتا استان يزد گفت: به فرزندان خود بياموزيد به درخواست کاربراني که نمي‌شناسند، پاسخ ندهند و تحت هيچ عنوان اطلاعات شخصي و مالي خود را ارسال نکنند.
به گزارش به نقل از  پايگاه خبري پليس، سرهنگ حسين رضايي با ارائه هشدارهاي سايبري ويژه "والدين و فرزندان" ادامه داد: به فرزندان خود بياموزيد به درخواست کاربراني که نمي‌شناسند، پاسخ ندهند و تحت هيچ عنوان اطلاعات شخصي و مالي خود را ارسال نکنند.
وي ادامه داد: والدين برخريد و استفاده از بازي¬هاي رايانه¬اي فرزندان خود نظارت کافي داشته باشند و فرهنگ استفاده صحيح از رايانه و بخصوص بازي¬هاي رايانه‌اي را به فرزندان خود بياموزند.
رضايي ضمن تاكيد بر اين موضوع كه فرزندان بايد بدانند افراد آنلاين ممکن است آن شخصي که معرفي مي کنند نباشند گفت: از نرم افزارهاي پرنتال کنترل براي کنترل فرزندانتان در اينترنت استفاده کنيد و پروفايل فرزندان خود را در صفحات وب‌سايت‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي اينترنتي چک کنيد .
سرهنگ رضايي تصريح كرد: مراقب پيامک هاي برنده شدن در طرح هاي نوروزي باشيد و در صورت مواجه شدن با چنين پيامهايي با پليس فتا تماس بگيريد.
رئيس پليس فتا استان يزد خاطر نشان كرد: بطور کل والدين مي توانند با يک رفتار دوستانه قوانين مربوط به استفاده از رايانه و اينترنت را در خانه وضع کنند تا از آسيب هاي آتي پيشگيري گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا