سعید فتحی سرپرست یزد فردا طبس / مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) طبس گفت: طی سال گذشته 395 میلیون تومان به‌عنوان زکات در شهرستان طبس توسط این کمیته دریافت شده است که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن، 341 درصد افزایش دارد.

احمد رفیعی طی سال 1393 در مجموع مبلغ 395 میلیون تومان به‌عنوان زکات در شهرستان طبس توسط کمیته امداد دریافت شده است که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن، 341 درصد افزایش دارد.

وی بیان کرد: از این مبلغ، 94 میلیون تومان سهم محرومان بوده و علاوه بر این مبلغ 15 میلیون تومان نیز اعتبار تشویقی به زکات تعلق گرفته است که بر این اساس طی سال گذشته از این محل، تعداد 25 پروژه عمرانی با هزینه 301 میلیون تومان در شهرستان طبس اجرا شده است.

مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) طبس افزود: همچنین در طول سال گذشته تعداد 606 اصله درخت در قالب طرح شجره طیبه، به ستاد زکات هبه شده است.

وی علت افزایش چشمگیر میزان دریافت زکات در شهرستان طبس را فرهنگ‌سازی برای پرداخت زکات مستحبی، برگزاری جلسات چهره به چهره‌، ارائه گزارش آماری زکات توسط صدا و سیما، اطلاع‌رسانی به موقع، و تجلیل از عاملان و مبلغان و کشاورزان فعال در زمینه زکات دانست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا