جلسه هماهنگی همایش روز ملی شوراها با حضور دو تن از مدیران کل استانداری یزد در دفتر شورای اسلامی استان واقع در استانداری یزد برگزار شد .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، جلسه هماهنگی همایش روز ملی شوراها روز دوشنبه 24 فروردین در محل دفتر شورای اسلامی استان واقع در استانداری یزد با حضور مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها ، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها و رئیس شورای استان برگزار شد.
در این جلسه " هادی مقیمی " مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها ضمن تبریک سال نو و تولد بانو حضرت فاطمه زهرا ( س) گفت : ما باید با تاثیر و الگو گیری از فاطمه زهرا ( س ) خوب زندگی کنیم و جامعه خوبی را هم بسازیم .
وی با اشاره به 9 اردیبهشت ماه که به روز شوراها نامگذاری شده است اظهار داشت : شوراها برکات خوبی را برای جامعه داشته و موجب تعامل بیشتر مردم و نظام شده است .
مدیر کل دفتر اموری روستایی و شوراها افزود: دولت بخش عمده ای از وظایف خود را در شهر ها و روستاها به مردم واگذار کرده است که به حمد الله نتایج خوبی را در برداشته و امیدواریم که در سال جاری هم با برنامه ریزی های خوبی که صورت خواهد گرفت این تعامل ادامه داشته باشد .
این مقام مسئول با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را با نام " دولت و ملت همدلی و هم زبانی" نامگذاری کرده است گفت : امیدواریم در این سال موجبات تقویت و تعامل بیشتر دولت و ملت فراهم شود .
وی در پایان ادامه داد: برنامه های شوراها باید با توجه به رویکرد دولت تدبیرو امید هدایت شود و انتظار ما از شوراها این است که برنامه های آنها هماهنگ با دولت و برنامه های دولت صورت گیرد.
در ادامه جلسه " سید رضا خادمی " مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: امیدواریم دراین سال بتوانیم خدمات بیشتری را نسبت به سال گذشته به مردم ارائه دهیم .
وی با بیان اینکه در سال گذشته تعامل بسیار خوبی با شورای عالی استان ها ایجاد شده بود گفت : در سال گذشته اقدامات بسیار خوب و مفیدی در شورای استان صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد .
خادمی با اشاره به این که اصلاح و پیگیری قانون توسط شوراها نسبت به دولت راحت است اظهار داشت: امیدواریم که بتوانیم از این توان شورای استان نهایت استفاده نماییم و خدمات بهتری را برای مردم انجام دهیم .
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها با اعلام این خبر که دولت کمیسیونی را در کنار دولت به نام کمیسیون تهران و کلان شهرها تشکیل داده گفت : همه موضوعات مرتبط با شهرداریها در این کمیسیون بررسی و به دولت تقدیم می شود و دولت هم اگر آئین نامه خاصی باشد تصویب و در صورت وجود لایحه بعد از تصویب به مجلس ارائه می دهد.
این مقام مسئول در این جلسه از اعضای شورای استان خواست تا لایحه اصلاح قانون شوراها را مطالعه و نظر و پیشنهادات خود را ارائه نمایند.
خادمی در پایان خاطر نشان کرد : نقش و جایگاه شوراها باید برجسته شود همچنین باید تعامل هرچه بیشتر بین شوراها ، مردم و دهیاریها وجود داشته باشد .
گفتنی است که در این جلسه هریک از اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را جهت هر چه بهتر برگزار شدن این همایش ارائه نمودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا