برنامه هایی که از سوی ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت هفته و روز جهانی کارگر استان یزد تدوین شده است اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری یزد ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت هفته و روز جهانی کارگر استان، برنامه های این هفته را از روز شنبه پنجم اردیبهشت ماه لغایت روز جمعه یازده اردیبهشت ماه اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه در روز پنجم اردیبهشت ماه که با نام روز کارگران ، امام و شهدا نامگذاری شده برنامه هایی از قبیل حضور جمعی از کارگران بر تربت پاک سومین شهید محراب، حضرت آیت ا... صدوقی (ره) و گلزار شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به عنوان برنامه اصلی و دیدار مسئولین تشکیلات کارگری با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان به عنوان برنامه جنبی که محل برگزاری آنها مسجد روضه محمدیه و گلزار شهدا ذکر شده به اجرا در می آید.

یکشنبه ششم اردیبهشت ماه نیز که با عنوان روز کارگران، فرهنگ و معنویت نامگذاری شده، مراسم تجلیل از نونهالان و مربیان فعال در دارالقرآن خانه کارگر واقع در 52 متری امامشهر کوچه 32 برپا می باشد.

در روز کارگران، جوانان و پیشکسوتان هم که دوشنبه هفتم اردیبهشت ماه است در سالن اجتماعات دانشکده پیراپزشکی بلوار دانشجو، همایش روزجهانی بهداشت حرفه ای و بزرگداشت روز جهانی کارگر به انجام خواهد رسید.

همزمان با چهارمین روز هفته کارگر که با نام روز کارگران ، زنان و خانواده یاد شده، یادواره شهدای کارگر در حسینیه ثارا... به عنوان برنامه اصلی، و عیادت از بیماران کارگر توسط اتحادیه زنان کارگر به عنوان برنامه جنبی به اجرا در خواهد آمد.

دیدار جمعی از کارگران با مقام معظم رهبری به عنوان برنامه اصلی و کویرنوردی یا کوهنوردی به عنوان برنامه جنبی از دیگر برنامه های هفته کارگر است که در روز چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه با عنوان روز کارگران، ولایت و اقتصاد مقاومتی انجام می شود.

سالن اجتماعات خانه کارگر استان نیز در روز دهم اردیبهشت ماه که با نام روز کارگران ، خلاقیت و تأمین اجتماعی معرفی شده، شاهد گردهمایی تشکلات و فعالیت جامعه کارگری و جمعی از کارگران می باشد. همچنین خاطرنشان می شود در این روز از کارگران نمونه و تشکلات فعال جامعه کارگری هم تجلیل به عمل خواهد آمد.

در روز پایانی هفته کارگر نیز که با نام جهانی روز کارگر نامگذاری شده، کارگران در سراسر کشور پس از برپایی راهپیمایی در نمازجمعه شرکت می کنند.

علاوه بر این پیاده روی مشترک کارگران و دانشگاهیان و برگزاری مسابقه در آستانه هفته کارگر و برگزاری نمایشگاه کتاب در محل حسینیه ثارا... از جمله برنامه هایی هفته کارگر می باشد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا