فتحی سرپرست یزد فردا طبس / مدیر جهاد کشاورزی طبس با اشاره به پرداخت 520 میلیون تومان اعتبارات دولتی بلاعوض طی سال گذشته برای اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در این شهرستان، گفت: هم‌اکنون 1190 هکتار دیگر از زمین‌های زراعی و باغی شهرستان طبس در صف اجرای این سیستم است.

داود بخشایی اظهار داشت: سیستم آبیاری تحت فشار تاکنون در 423 هکتار از زمین‌های زراعی و باغی شهرستان طبس اجرا شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این طی سال گذشته کار مطالعه 202 هکتار از زمین‌های زراعی و باغی این شهرستان هم انجام و از این سطح، آبیاری تحت فشار در 80 هکتار اجرا شده است.

معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با اشاره به اینکه به ازاي اجراي هر هکتار آبياري تحت فشار، 650 هزار تومان اعتبار بلاعوض دولتي پرداخت مي‌شود، افزود: برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در این 80 هکتار، 520 میلیون تومان اعتبارات بلاعوض دولتی هزینه شده است.

وی بیان کرد: اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در 122 هکتار دیگر که مطالعه آن انجام شده نیز در دست اقدام است و این در حالی است که علاوه بر این کشاورزان طبس برای اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و کم‌فشار در 1190 هکتار از زمین‌های کشاورزی خود نیز تقاضا داده‌اند که 406 هکتار آن در حال طراحی است.

بخشایی یادآور شد: باتوجه به تبليغات و اطلاع‌رساني انجام شده، متقاضيان اجراي سيستم‌هاي نوين آبياري در شهرستان طبس روز به روز در حال افزايش هستند که تشويق و ترغيب بهره‌برداران در زمينه اجراي طرح‌هاي نوين آبياري، از طريق برگزاري کلاس‌هاي آموزشي و بازديدهای شهرستاني و استاني انجام مي‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا