جلسه تفسیر قرآن توسط آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد
به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی جلسه تفسیر قرآن کریم از سلسله جلسات تفسیر آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به میزبانی حوزه هنری استان در محل هنرستان سوره برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: در این محفل قرآنی که جمعی از مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند آیت الله محمد رضا ناصری به تفسیر آیاتی از سوره مبارکه "هل اتی" (انسان) پرداخت و مطالبی را در این زمینه بیان کرد. 
امام جمعه یزد با اشاره به خلقت انسان و تکلیف او و خصوصیت هایی که خدای متعال برای رشد و کمال بشر در نظر گرفته، افزود: خداوند راه درست را به بشر نشان داده است ولی انسان ها در برابر این هدایت به دو دسته سپاسگزار و نا سپاس تقسیم شده اند.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: بر اساس این آیات، خداوند برای نا سپاسان عذاب ها و آتش بر افروخته  آماده ساخته و برای ابرار نعمت ها و آسایش ها در نظر گرفته است. گروه کفور و متمرد، هم در دنیا و هم در آخرت نتیجه اعمالشان را خواهند دید اما گروهی که بر اساس هدایت های الهی، خواسته ها و دستورات پروردگار حرکت می کنند نتایج کار و اعمالشان در دنیا مثبت و مؤثر بوده و باعث رشد انسان ها می شود و در آخرت هم توشه دارند.
این مفسر قرآن تصریح کرد: انسان باید قانون خدا را بشناسد، شکر گزار نعمت های الهی باشد و در سمت و سوی مشیت او و آن چه برای کمال انسان مشخص شده، حرکت کند زیرا بشر تا در جهت مشیت او نباشد، مشمول رحمت الهی قرار نمی گیرد.
آیت الله ناصری با بیان این که خدای متعال در اين سوره پس از تقسيم انسانها به دو گروه "شكور" و "كفور" و اشاره به مجازات سخت كافران و ناسپاسان، در خصوص افراد "شكور" و "ابرار" گفت: به يقين ابرار (نيكان) از جامی می نوشند كه با عطر خوشی آميخته است.
نماینده ولی فقیه در استان در همین زمینه به تشریح خصوصیات ابرار پرداخت و افزود: "ابرار" جمع " بَرّ " در اصل به معنی وسعت و گستردگی است و از آنجا كه اعمال افراد نيكوكار نتايج گسترده ای دارد، اين واژه بر آنها اطلاق می شود. همچنین " بِرّ " به معنی نيكوكاری است.
امام جمعه یزد ادامه داد: ایمان ابرار بر اساس بصیرت و آگاهی است، کارهایشان برای رضای خدا و عشق به اوست و در مسیری که او فرموده حرکت می کنند و هر چه خداوند برایشان اراده کرده است، همان را می خواهند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا