یزدفردا" حبیب دارالعباده         :  تعجّب نکنید چندی است وقتی از زیر گذر چهار راه قبلی و میدان فعلی معلّم یزد عبور می کنید .

شیئی به شیشه اتومبیل شما شَپَلَس برخورد می کند که برای بار اول راننده را از جا می کند، بِحَمدالله شیشه را نمی شکند، امّا لکه ای ناجور بر روی شیشه نقش می بندد که باید حتماً آن را بشویی؛ روزی به اتفاق پدر بزرگ گرامی هنگام عبور از این زیرگذر سرعت اتومبیل را سُست کردم تا به کمک هم موضوع را بررسی نمائیم دیدیم که کف زیرگذر در محل سقوط شیئ خیس است و معلوم شد که چندی است چشمه ای در زیر سقف جوشیده و چون آبشار، آب ریزش می کند البتّه آبی که دارای املاح معدنی و آلی ست ، پدربزرگ با دیدن این پدیده گفت : بنازم به این همه لطف ترسالی امسال که آبشار درگواُون شعبه دو زده است

. برای دیدن آن اصلاً عجله نکنید به لطف دوستان در فضای سبز شهرداری یزد این آبشار حالاحالا ها پا برجاست و خشک نخواهد شد حتی اگر به علت کمبود آب هم خشکسالی شود بعد از مدتی دوباره ظاهر خواهد شد .

موضوع را از دانای فرزانه سئوال کردیم : او موضوع را به دقت بررسی و نظریه کارشناسی خود را چنین اعلام نمود ، مدّتی است بر روی پل میدان معلم شهرداری اقدام به احداث باغچه و چمن کاری نموده است.

آب و خاک و کود درهم آمیخته شده ، چون این گونه باغچه ها برای خروج آب اضافی نیاز به زهکش دارند می شود گفت تدبیری اندیشیده اند!!!!! تا در زیر سقف زیر گذر،زهکش بصورت آبشار جلوه نمایی کند.

شاید هم هزینه عایق کاری باغچه وهدایت آب زهکش زیاد بوده یا بدقت عایق کاری نشده یا اصلاً برنامه ایی بر آن مترتب نبوده که این مطمئن تر است .

بلاخره باید دست مریزاد گفت ،به شهرداری و اگر قرار است شهرداری از این دست مریزاد بدش بیاید به شخص شهردار، و اگر او نیز چنین به هرکس که در آن دخیل بوده و یا ....... .

به هر حال پیشنهاد می گردد اگر به فکر زنگ زدن و تخریب سازه پل که فلزی است نیستید لااقل فکری برای اتومبیل ها  بکنند یا تعدادی شیشه تمیز کن و وسایل لازم در خروجی پل بگمارند آن هم با یونی فرم مخصوص نظیر مأموران کارت پارک تا زمینه سوء استفاده افراد سود جو فراهم نشود.

البته بهتر است کودکان جُل بدست سر چهار راه ها را برای این کار ساماندهی کنند تا با نظارت شهرداری شیشه ها به نحو مطلوب و به قیمت مناسب تمیز گردد و یا نصب تابلو مخصوص خطر ریزش آب با املاح آلی و معدنی  قبل از ورود به زیرگذر به رانندگان هشدار داده شود تا افرادی که توان پرداخت وجه شیشه شوی و یا شستن شیشه پس از هر بار عبور از زیرگذر را ندارند، از بالای پل عبور نمایند .

در صورتی که قرار است پیشنهاد اول عملی گردد لازم است قبل از هر اقدام نسبت به این پیشنهاد شهرداری محترم در خروجی های پل پارکینگ بزرگی را احداث نموده تا موجب ترافیک زیاد نگردد.                                                                                                            

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا