سه شنبه 18 فررودین 94 مراسم گرامیداشت روز جهانی بهداشت با شعار "امنيت غذايی از مزرعه تا بشقاب" در مرکز روزانه جهاندیدگان مهریز و همچنین پنج شنبه 20 فروردین به مناسبت روز زن، مراسم جشن و بزرگداشت مقام زن و مادر با حضور سالمندان و بستگانشان در سالن اجتماعات مرکز جامع سالمندان نشاط مهریز برگزار شد.

به نوشته سازمان بهداشت جهانی بیش از 582میلیون نفر در سطح جهان لا اقل از یکی از 22 نمونه عفونت روده ای ناشی از غذای آلوده رنج می برند که 351 هزار نفر از آنها به مرگ منجر می شود و به همین مناسبت سازمان بهداشت جهانی شعار امسال را سلامت و ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا بشقاب نام نهاده است.

به همین مناسبت کلاس آموزشی در مرکز روزانه جهاندیدگان برگزار و به نکاتی پیرامون غذای سالم به ویژه برای سالمندان پرداخته شد.

در این کلاس آموزشی خانم حاجی قاسمی مربی بهداشت سالمندان ضمن بیان خطرات تغذیه نامناسب گفت: همانگونه که مواد غذایی ناسالم با وجود مواد شیمیایی و باکتریهای مضر، ویروس ها، انگل ها و نوع تغذیه نامناسب می تواند باعث سرطان، استخوان پوکی، بیماری‌های قلبی، مسمومیت و.. باشد، غذای سالم و طبیعی نیز می تواند باعث سلامتی و شادابی شود.

در ادامه این کلاس به کاهش مصرف نمک و اسیدهای چرب و اشباع همچنین کاهش مصرف قند و شکر اشاره شد و به 5 نکته کلیدی؛ تمییز نگه داشتن، جدا نگه داشتن مواد غذایی خام از مواد غذایی پخته، پختن کامل مواد غذای، پختن غذا با درجه حرارت مناسب و استفاده از آب و مواد غذایی سالم، که سازمان بهداشت جهانی برای راهنمایی فروشندگان و مصرف کنندگان غذای سالم و ایمن، تعریف نموده است پرداخته شد.

از دیگر فعالیت های اخیر سالمندان مرکز روزانه جهاندیدگان مهریز که علاوه بر فعالیت های برنامه ریزی شده هفتگی به صورت فوق برنامه برای این عزیزان در نظر گرفته شده بود، اردوی زیارتی سالمندان به امامزاده در بافق می باشد.

روز پنج شنبه نیز به مناسبت روز زن و گرامیداشت مقام زن و مادر، مراسم جشن و مولودی با حضور سالمندان و بستگانشان در سالن اجتماعات مرکز جامع سالمندان مهریز برگزار شد.







سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا