استاندار یزد در دوازدهمین همایش سراسری شعر یاس مهربان گفت: زبان شعر زبان علم، عشق و عرفان است و هر کس باتوجه به ویژگی ها و شخصیت خود می تواند از این دریای بیکران بهره برد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، عصرچهارشنبه 19فروردین ماه دوازدهمین همایش سراسری شعر یاس مهربان باحضور استاندار یزد، امام جمعه اردکان، مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد، مشاور فرهنگی استاندار، فرماندار شهرستان اردکان، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و شاعران و پیشکسوتان شعر کشور در محل مجتمع فرهنگی هنری حضرت آیت الله سیدروح الله خاتمی(ره) برگزار شد.
دراین همایش استاندار یزد ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت زهرا(س) و حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت : فرهنک غنی و انسان ساز ایران اسلامی از این جهت پرارزش است که با عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مهر به پاکیها و زیبایی ها در آمیخته و از عرفان، شور، شعور و ایمان لبریز است.
"سید محمد میرمحمدی" همچنین یاد و خاطره پدر شعر انقلاب زنده یاد حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین بهجتی (شفق) را گرامی داشت و ادامه داد: امام جمعه فقید شهرستان اردکان فرهیخته و فقیه بود که اشعار او دلها را فروزان و فکرها را منور می کرد و کسی بود که از پرتو نورهای فکری اش ما را رشد می داد و مثل شمع فروزانی محفل همه ما را روشن می کرد.


شهرستان اردکان سرزمین بزرگان و علما


عالی ترین مقام اجرایی استان عنوان کرد : اردکان سرزمین بزرگان و علماست که می توان از خیل بی شمار این بزرگان از ابتدا به وجود حضرت آیت الله فاضل اردکانی (ره) حاج شیخ محمود فرساد (ره) و در زمان حاضر به مرحوم حضرت آیت الله سیدروح الله خاتمی (ره) و فرزندان بزرگوارش حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور اسبق جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد که از برکتهای وجودی این بزرگان فیض می بریم و رفتار و گفتار آنها برای ما سرمشق و الگو می باشد.


پیروزی هیأت مذاکره کننده هسته ای با رفتار معقول و تدبیر و منطق


استاندار یزد گفت : امسال علاوه بر نزولات رحمت الهی و برکات آغاز سال با نام حضرت زهرا(س) سال جدید را با پیام بسیار عمیق مقام معظم رهبری با موضوع " دولت و ملت ، همدلی و هم زبانی" آغاز کردیم و ملت ایران با پیروزی هیأت مذاکره کنند هسته ای شادی مضاعف یافت.
میرمحمدی ادامه داد : هیأت مذاکره کننده درس بزرگی به جهانیان داد و آن اینکه ما با 6 کشور قدرتمند دنیا وارد مذاکره شدیم و نمایندگان ما توانستند با تحمل، تدبیر، بردباری، اشراف اطلاعاتی و رفتار معقول خودشان حرفهای منطقی اشان را به کرسی بنشانند.
وی افزود : ما نه تنها در بحث قبول کردنغنی سازی ایران موفق بودیم بلکه نقطه قوت بزرگ مذاکره این بود که دنیا فهمید ایران اهل جنگ و خونریزی نیست ولی در دفاع از ملت، ناموس و کشور خود سرازپا نمی شناسد.


اعتماد دنیا به فتوای رهبر فرزانه انقلاب


عالی ترین مقام اجرایی استان بیان داشت : اتفاق بسیار مهمی که در این مذاکرات افتاد این بود که دنیا به فتوای رهبر معظم انقلاب در ارتباط با صلح آمیز بودن اقدامات هسته ای ایران اعتقاد پیدا کرد و فهمید این فتوای مقام معظم رهبری مورد قبول ملت ایران است و در زمانیکه همه کشورهای با ادعای بسیار بالای دنیا عنوان می کردند ایران مورد اعتماد نیست و سعی داشتند با تقویت گروههای تروریستی مانند داعش و القاعده در دنیا فضای اسلام هراسی را غالب کنند فتوای رهبر فرزانه انقلاب عاملی شد که دنیا تمکین کند به اینکه ایران دنبال بمب اتمی نیست و به هیچ وجه به سمت تولید سلاح کشتار جمعی نخواهد رفت و این امر با اعتقادات مذهبی ما هرگز سازگار نخواهد بود.


زمینه آشنایي ملل مختلف با آداب و فرهنگ ایرانی


استاندار یزد اظهار داشت : اتفاق مهم دیگری که افتاد این بود که دنیا از طریق مذاکره تیم هسته ای ما با کشورهای قدرتمند 1+5 با آداب و فرهنگ ایرانی آشنا شد و در زمانیکه برای یک دقیقه تبلیغات تلویزیونی در دنیا باید پول بسیار هنگفتی پرداخت شود (بعضی وقتها چندمیلیون دلار برای چند دقیقه) کشور ایران ساعتها از همه سیستمهای تبلیغاتی و تلویزیونی دنیا استفاده کرد و شخصیت مردم ایران از این طریق به دنیا معرفی شد و چه فرصتی برای معرفی ایران و اسلام به دنیا از این بهتر است.
میرمحمدی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد با گسترش چنین همایشهایی بتوانیم فضای رشد و پویایی بیشتر دینی و مذهبی را برای جامعه فراهم کنیم و الگویی برای سایر ملتها و به ویژه کشورهای اسلامی باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا