یزدفردا: 300 کارگر کارخانه روغن نباتی جهان در اعتراض به عملکرد مدیریت کارخانه و مطالبه حقوق قانونی خود، مقابل استانداری زنجان تجمع کردند.

کارگران کارخانه روغن نباتی جهان که روز دوشنبه مقابل کارخانه خود در اعتراض به وضعیت حقوقی و قانونی کار در این واحد صنعتی تجمع کرده بودند، بساط اعتراض خود را امروز / سه شنبه / مقابل استانداری زنجان پهن کردند.

کارخانه روغن نباتی جهان یکی از برند های کشور در حوزه تولید انواع روغن نباتی جهان می باشد که واحد صنعتی آن در سه راهی طارم در شرق شهر زنجان قرار گرفته است، دو سال پیش توسط هلدینگ 'کف و داروگر' خریداری شد.

اعتراض اصلی کارگران حاضر در این تجمع به عملکرد غیر قانونی مدیریت مجموعه روغن نباتی جهان است.

عدم پرداخت اضافه کار، رعایت نکردن قانون کار، نپرداختن حق شیفت، عدم تحویل کپی قرارداد فی مابین کارگر و کارفرما، تهدید، کاهش میزان تولید، عقد قراردادهای یک ماهه و عدم رسیدگی مدیران کارخانه به مشکلات از مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی کارگران حاضر در تجمع بود.

کارگران حاضر در این تجمع اعلام کردند: که به علت سختگیری بیش از اندازه مدیران کارخانه، طی دو سال گذشته 183 نفر از این مجموعه کنار گذاشته شده اند و میزان تولید ماهانه این واحد صنعتی از 430 تن در سال 92 به 50 تن رسیده است.

کارگران معترض به مراجعه کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کردند و از تاکید این کارشناسان مبنی بر غیر قانونی بودن عملکرد این واحد صنعتی در مقابل کارگران خبر دادند.

واحد صنعتی روغن نباتی جهان از روز دوشنبه گذشته بنا به خواست مدیریت مجموعه تعطیل شده است.

پیش از عید نوروز امسال، کارگران کارخانه صبا روی زنجان نیز به علت مشکلات حقوقی و عدم رعایت قانون کار در این واحد صنعتی مقابل استانداری زنجان تجمع کرده بودند.
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا