فتحی سرپرست یزد فردا طبس / حرم محل قرب و آرامش، مجالی برای نیایش و سکوت، محل پرواز ملائک و وادی اوج گرفتن اندیشه است. حضوری سرشار از شور و شوق و شعور و معرفت در حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) فرصتی بس مغتنم است برای پرواز دادن روح و شست و شوی روان، مجالی برای اندیشیدن است و فرصتی برای نیایش و طلبیدن. بی شک زیارت حقیقی جز در سایه شناخت امام معصوم محقق نمی شود و شناخت هم جز با پرسیدن و اندیشیدن حاصل نمی آید.

در این میان، ایجاد بستر و فضای مناسب جهت افراد برای آن که با هر فکر و رای و نظری بتوانند سوال خویش را مطرح و پاسخ های لازم را دریافت نمایند موجب رشد و شکوفایی افکار خواهد شد چنانچه خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: (فسئلوا اهل الذکر )

فعالیت واحد پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره دینی در حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس و دادن مجال پرسش به عموم مردم بویژه جوانان و هدایت صحیح آنان به سمت پاسخ های درست، علمی و منطقی می تواند موجب تقویت باورهای دینی و رفع شبهات اعتقادی شود.

با عنایت به موقعیت جغرافیایی آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و قرار گرفتن در مسیر راه زائران حضرت امام رضا(ع) از مناطق مرکزی کشور،واحد پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره دینی آستان مبارک در ایام تعطیلات نوروز و بهار فاطمیهمه روزه از اذان صبح تا ساعت 23 با بهره گیری از 20 نفر اعزه محترم روحانی و اساتید مجرب پاسخ گوی سوالات و شبهات زائران گرامی در دو بخش برادران و خواهران بوده است.

شایان ذکر است در این ایام مروجین احکام فوق الذکر با اطلاع رساني سريع به مسائل شرعي و آشنا نمودن زائران عزیز با فتاوا و ديدگاه هاي فقهي مراجع تقليد و پاسخ به شبهات ديني مخاطبان بصورت حضوري و تلفني و همچنین از طريق سامانه تلفني 32020 اداره پاسخگويي به سئوالات ديني واطلاع رساني آستان قدس رضوي بصورت شبانه روزی تلاش نمودهبر معلومات معرفتی افراد نیز بیفزایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا