به گزارش از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه : همزمان با روزجهانی بهداشت اجرای طرح وارنیش فلوراید کودکان 3 تا 6 سال استان آغاز شد دکتر محمد حسن لطفی معاونت بهداشتی دانشگاه از آغاز به کار طرح وارنیش فلوراید برای پنجمین سال پیاپی در یزد خبرداد و افزود: این طرح در سال 2 مرتبه با فاصله 6 ماه با همکاری سازمان بهزیستی انجام می گیرد.

دکترمحمد حسن لطفی اظهارداشت: یکی از الویتهای بخش سلامت در سال 94 بهداشت دهان ودندان می باشد با توجه به اینکه اکثریت کودکان دارای مشکل پوسیدگی دندان می باشند انجام وارنیش فلوراید می تواند 30تا 40 درصد پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.

وی ضمن اشاره به نحوه اجرای این طرح تصریح کرد: این طرح ویژه کودکان 3 تا 6 سال در کلیه مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان یزد که دارای واحد بهداشت دهان و دندان باشند و برخی مهد کودکها اجرا می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه گفت: باتوجه به اینکه این طرح از امروزبه مدت یکماه اجرا می شود از خانواده ها خواست در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند ضمن اینکه این طرح در روستاها بطور رایگان ودر سطح شهر تحت پوشش بیمه انجام می شود.

دکتر حسن فتوحی مدیر گروه بهداشت دهان ودندان معاونت بهداشتی دانشگاه در این خصوص گفت: ماده موجود در وارنیش فلوراید بعد از 6 تا 8 ساعت فلوراید آزاد میکند و از آسیب‌های جدی به دندان محافظت و مانع از پوسیدگی دندان می‌شود.

این کارشناس همچنین یادآور شد: با توجه به ریسک پوسیدگی دندان در کودکان می توان از این ماده درسال 3 تا 4 مرتبه استفاده کرد.

وی همچنین متذکرشد: همزمان با اجرای این طرح شناسنامه ثبت وضعیت سلامت دهان و دندان کودکان 3 تا 6 سال صادر می شود.

دکتر فتوحی همچنین ارجاع خانوده ها جهت خدمات مورد نیاز کودکشان اعم از پیشگیری وسایر خدماتی که باید دریافت کند را نیز از دیگر برنامه های این طرح عنوان کرد.

 

وی عنوان داشت: هم اکنون بیش از 90 درصد از کودکان مهد کودکها تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید قرارگرفتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا