رئیس جمعیت هلال احمر طبس گفت: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی به 231 حادثه دیده توسط امدادگران این جمعیت کمک رسانی شد.

حسینعلی فخاری در گفتگو با خبرنگار یزد فردا در طبس گفت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی از 25 اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا 15 فروردین سال جاری ادامه داشت و در طول اجرای این طرح   53  حادثه به وقوع پیوست که  231 نفر از حادثه دیدگان این حوادث توسط  گروه های امداد و نجات هلال احمر طبس نجات یافتند.

وی ادامه داد: از مجموع 53 حادثه ، 30 مورد جاده ای ، 7 مورد سیل و آبگرفتگی ، یک مورد نجات در کوهستان ، 2 مورد حوادث شهری ، 13 مورد مراجعه حضوری بوده است که حوادث جاده ای با 30 فقره بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

رئیس جمعیت هلال احمر  اظهار کرد: امید آفرینان هلال احمر این شهرستان که در  پایگاه امداد جاده ای  همه روزه آماده خدمت رسانی به مردم و مسافران بودند، در این مدت توانستند به وضعیت 63مصدوم رسیدگی کنند.

حسینعلی فخاری با بیان اینکه از این تعداد مصدوم، 16 نفر برای درمان بیشتر به مراکزدرمانی و بیمارستانی منتقل شدند، گفت: 13نفر که دارای جراحات سطحی بودند سرپایی درمان و 67 نفر اسکان داده شدند.

وی افزود: از مجموع 231 حادثه دیده، به یکصد و 43 نفر امدادرسانی توسط نجاتگران صورت گرفته است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان طبس مجموع کل تیمهای عملیاتی اعزام شده در طول طرح را  54  تیم اعلام کرد و گفت:  152 نفر روز نیروی عملیاتی  با بکارگیری 27 دستگاه آمبولانس، 13 خودرو نجات تیپ 1و2 و پنج خودروی کمک دار سبک در مجموع 53 حادثه ، برای امدادرسانی به مسافران نوروزی بکار گرفته شده اند .

حسینعلی فخاری ادامه داد: فعالیتهای امدادی بشر دوستانه هلال احمر در این مدت از سوی 149نجاتگر و 3 پرستار این مجموعه صورت گرفته است که در قالب 54 تیم عملیاتی ساماندهی شده و به ارائه خدمات امدادی پرداختند.

وی تعداد پایگاههای ثابت و موقت امداد و نجات طرح نوروزی طبس را 5 پایگاه ذکر کرد و افزود:4 پایگاه ثابت  و یک پایگاه شهری و گشت سیار در این طرح  به مسافرین خدمات ارائه کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا