فرماندار تفت در آستانه فرا رسیدن 20 فروردین ماه، روز ملی فناوری هسته ای، از مجتمع پژوهشی ایران مرکزی(یزد) بازدید و از نزدیک در جریان آخرین تولیدات این مرکز در راستای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع رشکوییه" در این بازدید که فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفت، معاون فرماندار تفت و جمعی از مدیران و کارشناسان این پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای نیز حضور داشتند با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشمند هسته ای، از خدمات و تلاشهای دانشمندان و کارشناسان هسته ای مجتمع پژوهشی ایران مرکزی(یزد) قدردانی کرد و گفت: تلاش بی وقفه عالمان هسته ای ایران، کشور را در عرصه بهره گیری از انرژی صلح آمیز هسته ای در جهان در ردیف کشورهای پیشتاز و ممتاز قرار داده است که حقیقتا شایسته تجلیل است.

فرماندار تفت با اشاره به سیاست بهره گیری از صنایع پاک و دوستدار محیط زیست در شهرستان تفت برای حفاظت و صیانت از اقلیم مطبوع این منطقه ادامه داد: انرژی صلح آمیز هسته ای یکی از مدرن ترین و پاک ترین انرژی هاست و شهرستان تفت آماده حمایت و استفاده از تولیدات پژوهشی و تجاری سازی محصولات این مرکز می باشد.

زارع با اشاره به قابلیت های انرژی هسته ای در عرصه های کشاورزی و پزشکی گفت: تفت، چه در عرصه کشاورزی و چه در عرصه تولید محصولات پزشکی، مستعد بهره گیری از دستاوردهای علمی دانشمندان مجتمع پژوهشی ایران مرکزی است که این موضوع با جدیت در دستور کار مدیریت ارشد شهرستان تفت قرار خواهد گرفت.

وی در حاشیه این بازدید با اشاره به تفاهم نامه هسته ای لوزان میان ایران و کشورهای 1+5 ادامه داد: خوشبختانه با دیپلماسی فعال و شجاعانه دولت تدبیر و امید، گام های مهمی در مسیر دفاع از حق مسلم ایران اسلامی در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته و رفع تحریم های ظالمانه برداشته شده است که امیدواریم به سرانجام مقصود برسد. وی موفقیت های مهم به دست آمده در این عرصه را مرهون هدایت های روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، دفاع عالمانه و شجاعانه مذاکره کنندگان هسته ای از حقوق ملت و ایستادگی و مقاومت مردم شریف ایران اسلامی دانست.

رئیس مجتمع پژوهشی ایران مرکزی(یزد) نیز در این دیدار با قدردانی از توجه فرماندار تفت به عرصه های تولید علم در حوزه انرژی صلح آمیز هسته ای، به ارائه گزارشی از فعالیتها و توانمندی های این مرکز تحقیقاتی پرداخت و از رونمایی سه محصول جدید این مرکز در روز ملی فناوری هسته ای خبر داد.

" دکتر سید پژمان شیرمردی" با اشاره به اهمیت تولیدات این پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای بر توجه لازم برای تولید و بهره گیری از محصولات این مرکز در عرصه های صنعتی، پزشکی و کشاورزی تاکید کرد.

فرماندار تفت در ادامه این بازدید با حضور در بخشهای مختلف مجتمع پژوهشی ایران مرکزی(یزد) روز ملی فناوری هسته ای را به کارکنان این مرکز تبریک گفت.

وی همچنین در دیدار با بانوان شاغل در مجتمع پژوهشی ایران مرکزی(یزد) پیشاپیش فرا رسیدن روز زن را به آنان تبریک گفت و از خدمات جامعه بانوان در عرصه های علمی و فناوری تجلیل کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا