یزدفردا- طبس- حقانی/ عباس عزیززاده مقدم در توضیح طرح المان ایران گفت: با توجه به فرار رسیدن سال جدید و در پیش بودن تحولات سیاسی در دنیا که همواره سرافرازی ایران عزیز را به دنبال داشته است، این طرح ارائه شد.

طراح المان ایران افزود: نقشه ایران با تناسب همجواری با میدان انقلاب و قرار گرفتن در کنار پرچم پهن پیکر ایران در این میدان طراحی شد تا جدای از بحث های سنتی، فقط به المانی برای گرفتن یک عکس یادگاری خلاصه نشود و در ابعاد مختلف جغرافیایی، سیاسی، اجتماعی و معنوی حرفی برای گفتن داشته باشد که طرح مذکور در ورودی باغ تاریخی گلشن به اجرا در آمد.

عزیززاده مقدم تصریح کرد: ترسیم واقعی از نقشه جمهوری اسلامی ایران که با چمن آراسته شده و دریاهای خزر، خلیج فارس و عمان که طرح آکواریم به خود گرفته است نمایی زیبا از این المان را به نمایش می گذارد.

وی افزود: در این نقشه چهار شهر مذهبی ایران از جمله مشهد مقدس، قم، شیراز و طبس گلشن بوسیله نوار نوری به یکدیگر متصل شده است که بیانگر ارتباط معنوی آنها به خاطر وجود بارگاه پرخیر و برکت اولاد حضرت امام موسی جعفر (ع) می باشد.

این معلم هنرمند طبسی تاکید کرد: در کنار کارهای خوب انجام شده در نوروز امسال بویژه در حوزه فضای سبز که از ملزومات منطقه کویری می باشد، طرح نقشه ایران مورد استقبال مسافرین نوروزی و همشهریان عزیز قرار گرفت و ضمن یاد آوری موقعیت جغرافیایی و معنوی شهرستان طبس، در تصاویر یادگاری بسیاری ثبت شد.

طراح المان نقشه ایران از مساعدت شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری طبس و نیز همکاری روابط عمومی شهرداری طبس تقدیر کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا