یزدفردا "پلیس فتای یزد:هر کسی که آنلاین می شود باید این نکته را به خاطر بسپارد که صرف نظر از اینکه دوستان آنلاین را چند دفعه به صورت آنلاین ملاقات کرده و صرف نظر از اینکه چه مدت با این افراد چت کرده و صرف نظر از اینکه چقدر آنها را می شناسد، افرادی که به صورت آنلاین با آنها ملاقات کرده افرادی غریبه هستند و دروغ گفتن در مورد هویت شخصی برای فرد آنلاین کار بسیار ساده است.

همچنین کودکان و نوجوانان باید بدانند که فردی که وانمود می کند هم سن آنهاست، می تواند مثلا یک فرد 50 ساله باشد.
با وجودی که وب سایت های شبکه های اجتماعی می تواند راه ایده آلی برای ملاقات افراد جدید به صورت آنلاین باشد به خانواده ها توصیه می شود وارد این سایتها شده و پروفایل فرزندان خود را چک کنند تا اطمینان حاصل کنند که مکالمات نامناسبی رخ نداده باشد و تصاویر غیرقابل قبولی ارسال نشده باشد.
والدین باید مکالمات آنلاین فرزندان خود را بررسی کنند تا مطمئن شوند در معرض خطر افراد خطرناک قرار ندارند.
-انتخاب کلمات عبور قوی
برای ایجاد کلمات عبور قوی که به راحتی کشف نشوند، باید کلمه عبور شما ترکیبی از حروف، ارقام و نشانه ها باشد. کلمات عبور باید در فواصل زمانی معین تغییر کنند تا احتمال سوءاستفاده از یک کلمه عبور در طول زمان کاهش یابد. همچنین رعایت این نکته نیز الزامی است که کلمه عبور خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

-چک کردن نرم افزار امنیتی سیستم
کاربران باید نرم افزار امنیتی خود را باز کرده و اطمینان حاصل کنند که سه ویژگی آنتی ویروس، ابزار ضد جاسوسی و فایروال را دارا است. این هسته های محافظتی باید با ابزار ضد هرزنامه و نرم افزار جست وجوی امن نیز تقویت شوند.

در پایان می توان گفت که بهترین راه برای مراقبت از کودکان در فضای مجازی برقراری ارتباط نزدیک و دوستانه با فرزندان می باشد. هر چقدر این ارتباط صمیمی تر باشد فرزند شما راحت تر می تواند اتفاقات دوروبر خود را با شما در میان گذاشته ودر نتیجه آسیب کمتری در فضای حقیقی و مجازی ببیند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا