به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد جشنواره ساخت المان های نوروزی و هفت سین شهری به همت شهرداری یزد و همکاری این اداره کل برگزار گردید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: مردم با ارزش ها و فرهنگ ها آشنا نیستند و این وظیفه مسئولین است که بستری فراهم سازند تا زمینه آشنایی مردم به خصوص نسل جوان با ارزش های میراث فرهنگی و پتانسیل های گردشگری را فراهم سازند.

محمدمهدی شرافت نقش مشارکت مردمی درحوزه خدمات شهری را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: تضادی که اکنون بین فضای جدید و قدیم شهر یزد به وجود آمده و همچنین نداشتن درک درست نسبت به ارزش های فرهنگی از مسائلی است که این اداره کل باید آنها را در رأس اقدامات خود قرار دهد و زمینه های لازم را برای آشنایی، آگاهسازی و شناساندن فرهنگ اصیل به وجود آورد.

وی تصریح کرد: برگزاری اینگونه جشنواره ها می تواند گام مثبتی باشد در انجام این وظیفه خطیر، و امید است دستاورد این جشنواره آگاهی و آشنایی مردم با سنت های دیرینه و مشارکت آنان با مسئولین در راستای تحقق اهداف و ساختن شهری آباد با فرهنگ و اصالت پایدار باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا