استاندار يزد ضمن اشاره به مسئوليت خطير رسانه ها و مطبوعات گفت : اطلاع رساني به صورت شفاف و مطلوب از نيازهاي ضروري جوامع امروز و آينده است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد سومين جشنواره استاني و دومين جشنواره منطقه اي مطبوعات و خبرگزاريهاي استان يزد سه شنبه شب 5 اسفند ماه با حضور استاندار يزد، معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار، فرماندار يزد و برخي ديگر از مسئولين استاني در تالار فرهنگ اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين مراسم ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي خبرنگار اظهار داشت: امروز باتوجه به توسعه امكانات، تكنولوژي ارتباطات و فناوري، مطبوعات نقش مؤثرتري دارند و آنچه كه بايد مورد توجه قرار گيرد اين است كه در آگاهي بخشي و انتقال اطلاعات به جامعه امانتدار باشيم.
سيدمحمد ميرمحمدي عنوان كرد: به لطف خدا شما اهالي مطبوعات و رسانه هاي محلي استان در مجموع به وظيفه خود به خوبي عمل كرده ايد، موارد ضروري را به موقع به اطلاع مردم رسانده ايد و روشهاي ارشادي و برادرانه را به كار گرفته ايد و مطالبي كه توليد مي كنيد چون برخاسته از دل است به دل نيز مي نشيند.
وي ادامه داد اصل و اساس كارتان را مردم قرار دهيد. تصاوير و مطالبي را منعكس كنيد كه مردم با آنها در ارتباط هستند، مطالب شما مرهمي براي مشكلات مردم باشد تا ضمن يافتن راه حل براي رفع مشكلات مردم همكاري و مشاركت مردم را تقويت كنيد.
ميرمحمدي جايگاه قلم را بسيار محترم و بالا دانست و افزود : خداوند در قرآن مجيد به قلم قسم ياد كرده و اين احترام از كلام پروردگار گرفته شده است پس شايسته است هر كلمه، مطلب و حرف و حديثي از نوك قلم جاري مي شود پيامي مؤثر، سازنده و تحول آفرين براي مردم داشته باشند.
عالي ترين مقام اجرايي استان گفت : اصل كار خود را اين قرار دهيد كه با مطالبتان مردم را شاد و خلاق نماييد و فكر مردم را متأثر كنيد تا زايش و رويش فكري داشته باشند و اين هنر شماست.


رسانه ها و مطبوعات دانشگاه عمومي


ميرمحمدي اظهار داشت : گرچه عنوان مي شود كه رسانه ملي دانشگاه است اما شما رسانه ها و مطبوعات هم در نوع خود دانشگاه عمومي هستيد، چرا كه مسايل مختلف را به مردم منتقل مي كنيد و مطالبات مردم را منعكس مي نماييد و پل ارتباطي بين مردم و مسئولين هستيد.
استاندار يزد ادامه داد : شايسته است تعامل بين دولت و مردم را به گونه اي متعادل نمائيد كه دولت بتواند در رابطه با انتظارات مردم خود را آماده كند و مردم نيز با توجه به شرايط با دولت همراهي داشته باشند.
وي افزود: برخي از انتقاد ناراحت مي شوند اما انتقاد از نظر ما بسيار سازنده است و سازندگي دارد زيرا عيب ها و ايرادها در اثر انتقاد آشكار مي شوند و از تكرار اين عيب جلوگيري مي شود و نقش شما رسانه ها و مطبوعات به ويژه مطبوعات محلي در ارتباط با اين سازندگي و راهنمايي مسئولين و آگاهي بخشي به مردم و جامعه بسيار حساس و سنگين است.
عالي ترين مقام اجرايي استان عنوان كرد : بسيار علاقمند هستيم كه با همه شما رسانه ها و مطبوعات محلي در تعامل باشيم و همه با هم به تمام امور نگاه مردمي داشته باشيم زيرا هيچ فردي در جامعه جدا از مسئوليت دولت نيست و همه بايد به مردم خدمت كنيم.
ميرمحمدي گفت: پذيرش مسئوليت در دولت تدبير و اميد با راستي، صداقت، درستي، فعاليت، پشتكار، تلاش و كار مساوي است و شما اهالي رسانه بايد در هر زمينه اي كه نقصي مي بينيد به صراحت بيان و برادرانه نقد و راهنمايي كنيد ولي هرگز به سراغ تخريب، سرزنش و مطالب خارج از فرهنگ و ادب نرويد و همه اقشار و اقوام مختلف ايراني را محترم بشماريد.
استانداري يزد ادامه داد: دارالعباده و دارالعلم بودن يزد بايد در مطالب شما نمود و بازتاب داشته باشد و از مطالب خلاف اين امر كه دور از شأن دارالعبادگي بودن يزد است دوري گزينيد و مراقبت كنيد زيرا شما نقش استاد، معلم و پيامبر جامعه در انتقال مطالب ارزشمند و ضروري را داريد.
وي افزود: همه مطالب شما در رسانه ها و مطبوعات بايد معرف دارالعباده و دارالعلم بودن يزد، معرف نجابت و سختكوشي مردم استان و معرف قنات و قنوت و قناعت به معني واقعي كلمه باشد.


مطبوعات سازندگان جامعه

عالي ترين مقام اجرايي استان در بخش پاياني سخنان خود اظهار داشت : ما نتوانسته ايم آنگونه كه شايسته شما اهالي رسانه و مطبوعات محلي است عمل كنيم و بايد اعتراف كنيم كه عليرغم تلاشها و پيگيريهايي كه داشته ايم و داريم نتوانسته ايم امكانات حمايتي شايسته اي را براي شما فراهم كنيم و بايد شما را ترغيب و تشويق نمائيم زيرا مردم آرامش، رشد و پيشرفت خود را ناشي از مطالب شما مي دانند و ارزشها، نيكي ها و خوبي ها ناشي از مطالب شماست، كودكان و نوجوانان از مطالب شما تأثير مي پذيرند و ذهنيت آنها شكل مي گيرد و شما سازندگان جامعه امروز و فردا هستيد.
در پايان اين مراسم از نفرات برتر سومين جشنواره استاني و دومين جشنواره منطقه اي مطبوعات، سرپرستي هاي روزنامه هاي سراسري و خبرگزاريهاي استان يزد با اهداي تنديس جشنواره، لوح تقدير و هداياي نقدي تقدير شد.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا