به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، محمود شاكري شمسي به همراه معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري، بخشدار زارچ و جمعي از مديران بخش زارچ از اولين جشنواره زارچ شناسي بازديد كرد.

فرماندار يزد در حاشيه اين بازديد با بيان اينكه توجه به زيرساخت هاي فرهنگي هر منطقه امري ضروري است گفت:امروز ما ميراث دار فرهنگ غني اي هستيم كه از نياكان و گذشتگان به ارث رسيده است و از اين رو بايد اين مفاهيم به نحو شايسته به نسل هاي سوم و چهارم انتقال دهيم.

شاكري شمسي با تأكيد به اينكه برگزاري اين چنین جشنواره هایی در شناساندن ظرفيت ها و پتانسيل هاي تاريخي وگردشگري شهرستان تأثيرگذار است خاطرنشان ساخت: امروزه ما بايد بيش از پيش به ميراث هاي گرانبهاي معنوي توجه كنيم و علاوه بر حفظ و پاسداري آن، زمينه را براي گسترش و توسعه آن فراهم سازيم.

وي افزود: قطعاً آموزش و پرورش با معرفي علماء، بزرگان و دانشمندان، مي تواند در الگو سازي نقش بسزايي داشته باشد.

شاكري شمسي همچنين ضمن تقدير و رضايت از نحوه برگزاري اولين جشنواره زارچ شناسي، خواستار ادامه و برگزاري آن در ايام نوروز برای بازديد مسافران و گردشگران نوروزي به منظور آشنايي هر چه بيشتر آنان با آداب و و رسوم بخش زارچ شد.

گفتني است اين جشنواره به همت اداره آموزش و پرورش بخش زارچ با محوریت اسناد و مدارک آموزش و پرورش زارچ ، صنایع دستی ، لهجه و گویش ها ، آداب و رسوم ملی مذهبی ، اماکن تاریخی ، سوغات ، شهدا ، مفاخر و مشاهیر ، بازیهای بومی و محلی، صنایع و حرفه ها و اولین های زارچ در قالب نمایشگاه از دوم بهمن آغاز و تا دهم اسفند ماه در محل اداره آموزش وپرورش برگزار مي شود.

 


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا