دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با هشدار نسبت به پیامدهای خطرناک اقدامات فرقه شیرازی ها و ارتباط آن ها با عربستان و دستگاه اطلاعات انگلیس، گفته است: این‌که ما می‌گوییم این تشیع لندنی است، از روی حدس و گمان حرف نمی‌زنیم، خطر بزرگی است که امروز اسلام و تشیع را تهدید می‌کند، خطر بزرگی است که کل جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، خطر ایجاد حس ستیز تا عمق وجود در شیعه علیه سنی و سنی علیه شیعه را ایجاد می‌کند.

به گزارش رسا، آیت‌الله محسن اراکی، شب سه شنبه در نشست «بررسی و شناخت جریان‌های افراطی شیعه و سنی» که در مدرسه علمیه مهدی موعود قم برگزار شد، به افشاگری بخشی از پشت پرده فعالیت‌های تفرقه برانگیز فرقه شیرازی‌ها پرداخت.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تلاش فرقه شیرازی‌ها برای ترویج قمه زنی در جهان اظهار داشت: می‌گویند شما به این انقلابی‌ها نگاه نکنید، اینها که شیعه نیستند، اگر تو شیعه حسینی هستی باید قمه بزنی، چه چیزی است که تنها سینه می‌زنی و گریه می‌کنی؟ شیعه باید خون بدهد، حتی خودت که قمه می‌زنی باید کودک شیرخوار را بیاوری و قمه بزنی، همسر خود را باید به قمه زنی تشویق کنی.

وی افزود: می‌گویند وقتی هم قمه می‌زنی باید در لندن بزنی که همه افراد دنیا ببینند، بنده وقتی در آنجا بودم می‌گفتند که سخنران حسینیه شیرازی‌ها در شب عاشورا بالای منبر رفته و گفته است «مردم مژده بدهید، امروز یک مسیحی انگلیسی مسلمان و شیعه شده است و همین امروز گفته است که می‌خواهد با شما قمه بزند»، بنده گفتم این حتما عنصر جاسوسی mi6 انگلیس است.

مگر اهل‌بیت(ع) و مراجع تقلید قمه می‌زدند که برخی این کار را ملاک شیعه بودن می‌دانند
آیت‌الله اراکی تأکید کرد: قمه زنی را آمریکایی‌‌ها و انگلیسی‌ها بسیار ترویج می‌کنند و هر کتابی درباره شیعه بنویسند علامت و نماد شیعه‌گرایی را قمه زنی قرار می‌دهند، حتی در کتاب دینی رسمی خود که در مدارس آنها برای دبیرستانی‌ها بیان می‌شود در بخش تشیع تمام عکس‌ها را افراد قمه زن قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: می‌گویند که شیعه این است و شیعه‌ای که قمه نزند شیعه نیست، یعنی تمام شیعه‌های که در طول تاریخ بوده‌اند شیعه نیستند ولی تنها شما شیعه هستید، حتی غالب این قمه زن‌ها از نظر تدین دیدگاه‌های خاصی دارند، و به آنها می‌گویند که فرد با قمه زنی به بهشت می‌رود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: این‌ها می‌گویند شعائر حسینی تنها قمه زنی است، یعنی هیچ چیز دیگری نیست؟، مگر اهل‌بیت(ع) ما، آقای بروجردی، شیخ انصاری، مراجع ما قمه زدند، مگر این‌ها متدین نبودند و نیستند؟ ما خودمان عزاداری و تعظیم شعائر حسنیی را از ائمه اطهار(ع) و مراجع تقلید یاد گرفتیم.

وی تصریح کرد: حتی می‌گویند قمه زنی کافی نیست و تا لعن بر مقدسات اهل سنت نفرستید شیعه نیستید، البته برای ما مقدس نیستند و نسبت به آنها انتقاد داریم ولی ما مجاز نیستیم آنها را مورد توهین، سب و لعن قرار دهیم که یک میلیارد مسلمان این‌ها را مقدس می‌دانند، به ویژه همسر پیامبر(ص)؛ حتی می‌گویند به گونه‌ای توهین کنید که دل هر سنی بسوزد و بگوید باید به خودم بمب ببندم و شیعه‌ها را از بین ببرم.

شیخ شحاته را شبکه‌های ماهواره‌ای فرقه شیرازی‌ها به کشتن دادند


آیت‌الله اراکی تأکید کرد: می‌گویند که همسر پیامبر(ص) را متهم به زنا کنید، کتاب می‌نویسند علیه این فرد، حتی در لندن بالن درست می‌کنند و روی آن لعن بر مقدسات می‌نویسند، می‌گویند باید رسانه درست کنیم، باید به تمام زبان‌ها ایجاد کنیم تا همه سنی‌ها برای شیعه‌کشی در عراق و سوریه بسیج شوند؛ آن وقت در این رسانه‌ها و ماهواره‌ها کاری جز سب و لعن خلفا، همسر پیامبر(ص) و دیگر افراد کار دیگری انجام نمی‌دهند.

وی یادآور شد: در تاریخ مصر شیعه کشی وجود نداشته است و خود این‌ها محب اهل‌بیت(ع) بودند، ولی کاری می‌کنند که مردم تحریک شده و شیخ شحاته را به همراه همراهانش می‌کشند، همین رسانه‌های فرقه شیرازی در ماهواره‌های خود از شیخ شحاته صحنه‌های را نشان دادند که مردم تحریک شده و این فرد را کشتند، مظلومانه هم کشتند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مگر بسیج کردن این همه جوان برای رفتن به عراق و سوریه کار آسانی است؟ آیا حاضر است فردی خود را به کشتن بدهد، صدها هزار نفر بسیج می‌شوند و عمده عقیده آنها این است که بروند و شیعه بکشند، یعنی آنچه این‌ها را تحریک می‌کند تنها دولت سوریه نیست، می‌گویند چون این رژیم شیعی است باید کشته شوند، می‌گویند در عراق شیعه حاکم شده است بروید و آنها را بکشید، با این انگیزه جوانان را جمع می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی از جوانان با انگیزه دینی وارد میدان می‌شوند و می‌گویند می‌رویم از دین، صحابه و مقدسات خود دفاع کنیم، این کاری است که این‌ها انجام می‌دهند، افراطی‌گرایی سنی و شیعی با یک عامل به وجود می‌آید.

تشیع لندنی بزرگ ترین خطر برای اسلام و شیعه است

آیت‌الله اراکی بیان کرد: البته دشمنان نیز افراد را تحریک می‌کنند که ایران شیعی در حال تسلط بر جهان است، چرا نشسته‌اید، اینها کشور عراق، سوریه و لبنان را گرفته و در حال ایجاد مشکل برای بحرین هستند، این‌گونه جوانان دنیا را تحریک می‌کنند، هر دو جریان همانند داعش و القاعده که از جهان اهل سنت هستند از همین جا مایه می‌گیرند، آن جریان افراطی شیعه که می‌گوید فحش و لعن علنی بدهید، حتی بیایید در قم راهپیمایی لعن علنی به راه بیندازید، ما نیز از آن فیلم برداری می‌کنیم، کلیپ درست می‌کنیم و در موبایل‌ها و ماهواره‌ها پخش می‌کنیم تا بگوییم مردم دنیا، قم که مرکز حوزه علمیه شیعی است، شیعه‌ها در خیابانها جمع می‌شوند و برای قتل خلیفه دوم جشن می‌گیرند و برای او لعن می‌فرستند.

وی تصریح کرد: شما ببینید چه اتفاقی می‌افتد، این‌که ما می‌گوییم این تشیع لندنی است، از روی حدس و گمان حرف نمی‌زنیم، خطر بزرگی است که امروز اسلام و تشیع را تهدید می‌کند، خطر بزرگی است که کل جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، خطر ایجاد حس ستیز تا عمق وجود در شیعه علیه سنی و سنی علیه شیعه را ایجاد می‌کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: حتی می‌گویند ایران را باید بر هم زد، شما عراق، سوریه و لبنان را بر هم ریختید کاری نکردید، باید ایران را بر هم بریزید و در قم باید این کار را بکنید، تا سنی‌های ایران علیه شیعه‌ها تحریک شوند.

بساط فرقه شیرازی‌ها باید از قم برچیده شود

وی تأکید کرد: ریگی می‌گفت که وقتی نیروهای ما ضعیف می‌شدند سخنرانی برخی از سخنران شیعی را پخش می‌کردیم و دوباره آنها تحریک می‌شدند، ما معتقدیم این دو جریان افراطی بزرگترین خطر جهان اسلام معاصر هستند و باید جلوی این خطر را گرفت و در قم باید بساط این خطر را برچید.

آیت‌الله اراکی در پاسخ به این پرسش که جریان شیرازی‌ها از کجا تغذیه می‌شوند، اظهار داشت: خیلی مهم نیست که اسم شخص برده شود و درباره آن بحث شود، ولی معلوم است که جریان‌ها حمایت می‌کنند، این جریان امروز در تمام دنیا سازمان یافته است، همانند سازمان مجاهدین خلق تشکیلاتی است، اصلا سازمان روحانیتی و مرجعیتی نیست، بلکه تشکیلاتی پشت سر این‌ها است و سازمان‌های جاسوسی کاملا برای این‌ها اطلاعات می‌دهند و کار می‌کنند، یعنی ارتباط دارند.

عربستان سعودی خانه مادری فرقه شیرازی‌ها است

وی ادامه داد: این‌ها اکنون هر جا بخواهند بروند زمینه برایشان فراهم است، عربستان سعودی اجازه نمی‌دهد یک برگه از مفاتیح الجنان ما وارد این کشور شود و می‌گویند در آن زیارت عاشورا است، ولی این آقایان عربستان سعودی برایشان خانه مادری است، هر وقت بخواهند می‌روند و می‌آیند، تنها کتاب‌های که در عربستان سعودی آزاد است کتاب‌های این‌ها است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به فعالیت این فرقه در کویت نیز اذعان داشت: در کویت جریان‌هایی که از آنها حمایت می‌کنند دقیقا با دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی انگلیس ارتباط دارند، از آغازی که این‌ها در کویت پایگاه زدند مورد حمایت دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس بودند تا به امروز.

لیدر فرقه شیرازی‌ها سابقه علمی ندارد

آیت‌الله اراکی در پاسخ به پرسشی درباره سطح علمی لیدر فرقه شیرازی‌ها تأکید کرد: واقعا این بنده خدا تحصیلاتی که او را در حد یک مجتهد بتواند معرفی کند، از ایشان سابقه چنین تحصیلاتی نیست، حالا مجتهد اعظم که جای خود دارد؛ کجا درس خوانده است، هر فردی که مجتهد می‌شود به ویژه در این شرایط که اجتهاد امروزی لازم است، یعنی بتواند مسائل امروزی را استنباط کند، وگرنه اجتهاد زمان شیخ طوسی که کارساز نیست، شیخ طوسی با تمام عظمتی که دارد اگر با معلومات زمان خود اکنون باشد، امروز مجتهد به شمار نمی‌آید، چرا که فقاهت امروز و اصول فقه امروزی بسیار پیشرفت کرده است، البته شیخ طوسی اساس کار ما است، بزرگ ما است، ولی خواه و ناخواه علم فقه ما و اصول ما و این علوم دینی که اساس اجتهاد هستند امروز در حدی رشد کرده‌اند که فرد باید در حد اصول و فقه امروزی با تفقه امروزی آشنا شود.

وی گفت: خب حالا فردی درس هیچ یک از اساتید بزرگ و معروف حوزه نرود و یک دفعه بیاید و بگوید من مرجع تقلید و مجتهد هستم، مگر چنین چیزی می‌شود، این کتاب‌های که گاهی به این آقا منتسب است اگر بدهند گروه‌های که رساله‌های سطح چهار را داوری می‌کنند، می‌بینند که کتاب‌های ایشان در سطح رساله سطح چهار قابل ارزیابی نیست،‌ اینها مطالب واقعی است که ما عرض می‌کنیم، این‌که فردی بیاید با ژست، قیافه، تبلیغات، رسانه‌ها و 18 ماهواره بگوید آیت‌الله فلان و تنها مرجع تقلید جهان تشیع، فرد که با این جور حرف ها مرجع تقلید نمی‌شود، از این کلا‌ه‌ها سر ما نخواهد رفت و ما اجازه نمی‌دهیم این راه باز بشود و ساحت قدس مرجعیت این‌گونه لکه دار شود، این را ما اجازه نخواهیم داد.

پرسش دیگر از دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره رفت و آمد برخی از مراجع و علما با لیدر فرقه شیرازی‌ها و مهر تأیید بودن بر صحت این جریان بود، که وی پاسخ داد: این جریان برای سابق است، هنوز ماهیت این جریان برای بسیاری از دستگاه‌های مرجعیتی ما شناخته شده نبود و با تبلیغاتی که دارند چنین وانمود می‌کردند که گویا اعتبار دارند، این‌ها ارتباط تشکیلاتی مفصلی دارند، سازمان دهی دارند و سعی داشتند جلب نظر برخی از مراجع را داشته باشند.

وی یادآور شد: اکنون تمام مراجع ما که مقداری با حقیقت این جریان آشنا شده‌اند، وضعیت همانند سابق نیست.

توطئه‌های دشمنان برای شکست انقلاب اسلامی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد مرجعیت تحت تأثیر، مهدی تراشی و تسلط بر هیأت‌های حسینی را نقشه شوم دشمنان برای مقابله با اسلام، تشیع و انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمنان پس از بررسی نقطه قوت انقلاب را مرجعیت، اعتقادات شیعی به ویژه نسبت به امام زمان(عج) و ولایت فقیه و عاشورا بیان کردند.

وی افزود: دشمنان پس از این بررسی‌ها نخست حمله فکری را شروع کردند و بیش از ده‌ها برابر آنچه ما نسبت به اسلام، شیعه و انقلاب نوشته‌ایم شروع به بررسی و تحقیق کردند، تلاش نخستشان جدا کردن مردم از امام زمان(عج) و از ولایت فقیه بود، تلاش کردند که اندیشه امامت را از بین ببرند و با این اندیشه‌ها مبارزه شدیدی صورت گرفت.

آیت‌الله اراکی یادآور شد: حتی در دورانی در داخل کشور افرادی به اندیشه ولایت فقیه، مهدویت و امامت حمله کردند؛ دشمنان به این نتیجه رسیدن جز از درون نمی‌شود با انقلاب مبارزه کرد و باید انقلاب را از درون بپاشند؛ انزوای مرجعیت، قطع رابطه مردم با مرجعیت و شبهه افکنی از دیگر کارهای دشمنان بود.

وی ادامه داد: پس از سقوط صدام شروع به ایجاد مرجعیت‌های تحت تأثیر خودشان کردند، این موضوعات را خودشان بیان کردند که عناصر ضعیف، عوام فریب و قابل نفوذ حوزه را تحت کنترل و حمایت قرار می‌دهند، از آنها پشتیبانی مالی، تبلیغاتی و حمایتی داشته و این کار را شروع کرده‌اند، امروز بسیاری نسبت به عمق خطر پی برده‌اند.

پول‌های MI6 را به عنوان وجوهات می‌دهند

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: حتی تلاششان بیان کردن ضد انقلاب‌های خارج نشین به عنوان مرید دیگران است، با این محور می‌خواهند پول mi6 را به عنوان وجوهات بدهند، در محورهای مختلف شروع به تقویت عناصر مختلف کردند، بنده از احساس تکلیف و از روی بینه برخی از مطالب را بیان کردم و جز احساس تکلیف موضوع دیگری نیست، به این محورها خط می‌دهند و خودشان می‌خواهند مرجع بسازند به وسیله افرادی که سواد مرجعیت و سابقه علمی ندارند، بلکه عوام فریبی را خوب بلد هستند و از طریق نفوذ در مسأله هیأت‌های حسینی و بهره‌وری شعار حسینی پیش می‌روند.

وی با بیان این‌که دشمنان می‌دانند هیأت‌های مذهبی سبب پیوند عاطفی روحانیت و مردم شده است، بیان کرد: عاشورا بود که انقلاب را پیروز کرد، حادثه 9 دی در عاشورا رخ داد، پس دشمنان به دنبال نفوذ در هیأت‌ها و مداح‌ها هستند.

آیت‌الله اراکی،  "مهدی" تراشی را از دیگر کارهای دشمنان عنوان کرد و بیان داشت: بنده از این کار اطلاعات دقیق دارم و می‌دانم چگونه در تلاش برای امام زمان تراشی هستند، با ترویج افراطی گرایی می‌توانند این سه کار را عملی کنند، می‌گویند اگر شیعه حسینی هستی باید قمه بزنی، سینه زنی چیست که تنها انجام می‌دهند، این انقلابی‌ها که شیعه نیستند، باید همه شما قمه بزنید، حتی می‌گویند که اگر قمه می‌زنید در لندن بزنید تا دنیا ببیند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اقامه عدل را مأموریت‌های مهم نبی اکرم(ص) عنوان کرد و گفت: امیرمؤمنان(ع) بارها در توصیف رسول‌الله(ص) از توصیف عدل به کار برده‌اند.


بزرگترین مصیبت جامعه بشری تنها گذاشتن امام حسین(ع) بود

وی افزود: خداوند متعال تمام مقدمات لازمه قسط را برای بشر فراهم کرده است، ولی اراده الهی به اختیار بشر تعلق گرفته است، قرار بر این نیست که این هدف به اجبار بر جامعه بشر تحمیل شود، بلکه بشر خودش بخواهد، انتخاب کند و کمک کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر این‌که مردم باید برای تحقق عدل الهی به رسولان و انبیا کمک کنند، یادآور شد: متأسفانه در طول تاریخ مردم در ادعای این مسؤولیت کوتاهی کردند، از این‌رو امامت در صحرای کربلا تنها ماند، تا به امروز نیز شاهد پشت کردن مردم به این نعمت کبری هستیم.

وی ادامه داد: مردم خودشان هستند که خود را از این نعمت کبری محروم می‌کنند؛ قیام امام راحل براساس تحلیل منابع دینی یک حلقه جدید از یک جریان تاریخی بسیار مهم است، یعنی قیام امام راحل آغاز یک بازگشت ملت به اطاعت امام بود.


90 درصد اساتید شیعه شناس دانشگاه‌های آمریکا یهودی هستند

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی پس از پیروزی بیان کننده دین ناب محمدی علوی بود، این دین برخواسته از تأثیرات سلطنت‌های مختلف نیست، بلکه از حوزه علمیه قم برخواسته است، حوزه‌ای که بیان کننده کلام اهل‌بیت(ع) است، تنها سلسله سند ما است که به نبی‌اکرم(ص) متصل می‌شود.

آیت‌الله اراکی بیداری اسلامی را از جمله برکات انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: حتی جوانان سنی گفتند که رهبر ما امام خمینی(ره) است، مردم فلسطین که ناامید شده بودند زنده شدند، مقاومت اسلامی در لبنان زنده شد، این کشورهای اماکنی بودند که رژیم صهیونیستی هر وقت اراده می‌کرد آن را تصرف می‌کرد، ولی از دل انقلاب اسلامی نیروی مقاومت به وجود آمد و کاری کرد که تمام کشورهای عربی از انجام این کار عاجز بودند.

وی تصریح کرد: در کشورهای اسلامی نیز جوانان به انقلاب و امام روی آوردند؛ در کشورهای غیر اسلامی نیز نسبت به اسلام روی آوردند،‌ نسل جدید اروپا طرفدار اسلام شد، در طول 20 سال در انگلیس قریب به 2 هزار مسجد ساخته شد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اکنون ‌در اغلب دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی بخش‌های اسلام، شیعه و انقلاب شناسی تشکیل شده است، 90 درصد اساتید متخصص اسلام شناس و شیعه شناس در آمریکا یهودیان هستند، بیشترین و قوی‌ترین مؤسسات اسلام و شیعه شناسی با مراکز تحقیقاتی این رژیم در ارتباط هستند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا