کارگاه آموزشی علم و فناوری کشورهای اسلامی(کامتسک) روز گذشته با حضور نمایندگان ۱۲ کشور جهان در دفتر آموزش و پژوهش استانداری یزد آغاز به‌کار کرد.

نمایندگان کشورهای ایران، عراق، پاکستان، مالی، مصر، سنگاپور، نیجریه، قزاقستان، مراکش و آذربایجان و همچنین نمایندگانی از استرالیا و آمریکا، صبح امروز با حضور در مراسمی، به صورت رسمی، دوره آموزشی توانمندسازی کشورهای اسلامی را آغاز کردند.

در این دوره آموزشی که به میزبانی دانشگاه یزد  و با همکاری بانک توسعه اسلامی و سازمان کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، مباحثی در زمینه طراحی سیستم‌های علم و فناوری و نوآوری برای کشورهای عضو شواری اسلامی مطرح می شود.

این دوره آموزشی به مدت پنج روز و با هدف تبادل علم و دانش در زمینه پیشرفت هرچه بیشتر کشورهای اسلامی ادامه پیدا می‌کند.

تبادل نظر و بررسی پیشرفت علمی در کشورها از جمله دیگر اهدافی است که برای این همایش در نظر گرفته شده و هر یک از نمایندگان کشورهای اسلامی در این همایش، جایگاه علم در کشور خود را بررسی می‌کنند.

مهمترین هدفی که برای برگزاری این کارگاه پنج روزه در نظر گرفته شده، بررسی راهکارهای تجاری‌سازی دانسته‌های علمی در کشورهای اسلامی است.

آشنایی با ظرفیت‌های دانشگاه یزد با بهره‌گیری از ۴۰۰ عضو هیأت علمی و ۱۵ هزار دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلف از دیگر برنامه‌هایی است که در طول این یک هفته برای شرکت کنندگان در کارگاه تدوین شده است.

عکاس: فاطمه تیو










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا