با حضور مدیرکل دفتر امور تحقیقات برق شرکت توانیر و هیئت همراه، مدیرعامل و معاونان شرکت برق منطقه‌ای دویست و یازدهمین کمیته مرکزی تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

با حضور مدیرکل دفتر امور تحقیقات برق شرکت توانیر و هیئت همراه، مدیرعامل و معاونان شرکت برق منطقه‌ای دویست و یازدهمین کمیته مرکزی تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، در این جلسه «محمدعلی فرحناکیان» مدیرکل دفتر امور تحقيقات برق شركت توانير، تحقیقات را موتور محرکه شرکت‌ها دانست و افزود: خوشبختانه ایده‌ها و راهنمایی‌های ارائه‌شده از طرف دفتر تحقیقات استان یزد راهگشا و موثر بوده است.

مدیرکل دفتر امور تحقيقات برق شركت توانير با اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع تحقیقات در صنعت برق، تصمیم‌سازی برای مدیران، رفع تنگناها، ارزش‌افزوده بالا و به‌روزرسانی صنعت برق را از مهم‌ترین دستاوردهای تحقیقات دانست.

مهندس فرحناكيان تجاری‌سازی پروژه‌های تحقيقاتي را از مهم‌ترین اولویت‌های بخش تحقيقات برشمرد و افزود: نقش تحقيقات در كنترل كيفي تجهيزات، شناسايي، جذب و انتخاب تکنولوژی‌های نو بايد بسيار برجسته باشد.

وی در ادامه بابیان اينكه پتانسیل‌ بالا در شرکت برق منطقه‌ای یزد و دانشگاه‌های یزد سطح انتظارات ما را افزایش داده است، افزود: تدوين اولویت‌های تحقيقاتي کوتاه‌مدت و بلندمدت، توجه اكيد به كاربردي بودن تحقيق، شناسايي تکنولوژی‌های روز دنيا و تعريف پروژه‌ها بر اساس جديدترين تکنولوژی‌های قابل‌دستیابی و تعريف دقيق اهداف از مهم‌ترین ضرورت‌های موفق بودن يك پروژه تحقيقاتي صنعت برق كشور به شمار می‌رود.

مدیرکل دفتر امور تحقيقات برق شركت توانير با اشاره به توجه ویژه وزیر نیرو بر ارتباط مداوم و تنگاتنگ با دانشگاهیان، استفاده از اساتید دانشگاه در عالی‌ترین سطح تصمیمات و هیئت‌مدیره شرکت‌های برق منطقه‌ای را از تاکیدات این مقام مسئول دانست.

فرحناکیان در پایان تدوین استراتژی و نقشه راه تحقیقات صنعت برق، آموزش، مکانیزه کردن فرآیند تحقیقات، ممیزی و ارزیابی تحقیقات در شرکت‌های تابعه را از اهداف و برنامه‌های آتی دفتر امور تحقيقات برق شركت توانير عنوان کرد.

در این جلسه همچنین مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد پرداخت‌ها و هزینه‌ها در بحث تحقیقات را سرمایه‌گذاری دانست و بیان کرد: تحقیقات گره‌گشای بسیاری از مشکلات و موانع در بحث بهره‌برداری و طرح و توسعه است.

مهندس صباغ‌زادگان رفع مشکلات بروکراسي اداري در بحث تحقیقات و توسعه را خواستار شد و افزود: شرکت برق منطقه‌ای یزد کماکان دست نیاز به سوی دانشگاه‌ها درزمینه تحقیقات و درخواست حمایت شرکت‌های بالادستی برای رفع موانع و مشکلات در زمینه پروژه‌های تحقیقاتی را دارد.

در ابتدای این جلسه معاونان و مدیران شرکت برق منطقه‌ای یزد گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در شش محور تحقیقات، ارزیابی و ممیزی، مدیریت پروژه، کیفیت توان، انرژی‌های تجدیدپذیر و بررسی آثار علمی ارائه نمودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا