سعید رضا کریم نژاد هشدار داد: صادرات کاشی و سرامیک به دلیل مسائل منطقه‏‏ای تا حد چشمگیری کاهش داشته و این مسئله بار مالی و مشکلات فراوانی را بر صنعت کاشی و سرامیک تحمیل كرده است.

سعید رضا کریم نژاد دبیر انجمن صنفی کاشی و سرامیک کشور در جلسه با نوربخش مدير كل امور مالياتي استان و اعضاي هیات مدیره اين انجمن به منظور بررسی مشکلات این صنعت برگزار شد، با اشاره به مشکلات عدیده کارخانجات کاشی، گفت: وضعیت تولید و سرامیک در کشور به گونه‏‏ای است که هم‏‏اکنون بیش از سه برابر مازاد بر مصرف و نیاز کشور تولید می‏‏شود که قیمت تمام شده کالا را افزایش داده است.

وی هشدار داد: صادرات کاشی و سرامیک به دلیل مسائل منطقه‏‏ای تا حد چشمگیری کاهش داشته و این مسئله بار مالی و مشکلات فراوانی را بر صنعت کاشی و سرامیک تحمیل كرده است.

دبیر انجمن صنفی کاشی و سرامیک کشور از دپوی بیش از 180 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک در کارخانجات کاشی و سرامیک استان خبر داد و گفت: وصول مطالبات کارخانجات کاشی و سرامیک از چهار ماه به 10 ماه رسیده و این موضوع چالش بزرگی برای این صنعت ایجاد کرده است.

"نصرالله شریف فرد" نایب رئیس انجمن صنفی کاشی و سرامیک کشور هم در اين نشست با اشاره به وضعیت تولید و مشکلات عدیده  واحدهای صنفی کاشی استان، گفت: شرایط رکود اقتصادی در کشور و کاهش قیمت نفت و آشفتگی بازار باعث شده است که کارخانجات کاشی و سرامیک با کاهش تولید و دپوی فراوان و عدم صادرات مواجه شوند.

وی با اشاره به مشکلات کلی  این صنعت، افزود: افزایش هزینه‏‏های جاری پرسنلی، آب و برق و گاز از سوی دولت نیز بر مشکلات ما افزوده است و دیگر صنعت کاشی و سرامیک رمقی برای ایستادگی برای ادامه تولید ندارد.

نایب ريیس انجمن صنفی کاشی و سرامیک کشور تقاضای مساعدت در خصوص پرداخت مالیات و قبول دفاتر واحدهای صنعتی با واقعیات اقتصادی جاری در کشور شد.

"سيدرضا نوربخش" مدیر کل امور مالیاتی استان نیز ضمن بیان مسائل مالیاتی در مورد واحدهای تولیدی استان، گفت: بازدیدهای نزدیکي از واحدهای صنعتی کاشی و سرامیک استان داشته‏‏ام و از شرایط و مشکلات بوجود آمده اطلاع دارم.

اين مسئول افزود: ما هم بر این اعتقاد هستیم در این اوضاع بحرانی  باید به صنعت کمک شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا