نشست توسعه تورهای گردشگری با هدف معرفی پتانسیل ها و قابلیت های گردشگری شهرستان تفت به ریاست فرماندار تفت و با حضور نماینده بخش خصوصی و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان در محل فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع رشکوییه" در ابتدای این نشست با اشاره به قابلیت و پتانسیل های بالای شهرستان تفت در عرصه های گردشگری گفت: شهرستان تفت به عنوان شهر نمونه گردشگری طبیعی در کشور مطرح است و به واسطه استعدادهای خدادادی و طبیعی، از مناطق و نواحی بسیار دیدنی و بکری برخوردار است.

فرماندار تفت یکی از مهم ترین ضرورت ها در عرصه های گردشگری تفت را اطلاع رسانی هنرمندانه از توانمندی های گردشگری شهرستان برشمرد و گفت: باید تلاش کرد تا مبلغان توانمند و رسانه های شهرستان همه توان خود را برای استفاده شایسته از این پتانسیل عظیم گردشگری تفت به کار گیرند تا عرصه های گردشگری شهرستان به خوبی به علاقه مندان معرفی شود.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان تفت فعال کردن تورهای گردشگری را یکی از مهم ترین راهکارها برای معرفی قابلیت های گردشگری شهرستان عنوان کرد و گفت: توسعه تورهای گردشگری، توسعه اقتصاد گردشگری و رونق اقتصادی مناطق مختلف را به دنبال خواهد داشت و کمک شایانی به ایجاد مشاغل پایدار در حوزه گردشگری می کند.

فرماندار تفت  بر تعریف مسیرهای هدف گردشگری در شهرستان تاکید کرد و گفت: تامین امنیت، ارائه خدمات شایسته، حمایت های معنوی از طرف مسئولان و متولیان امر و .... از دیگر ملزومات و ضروریاتی است که باید در ترویج تورهای گردشگری برای معرفی قابلیت های طبیعی و تاریخی شهرستان مدنظر قرار گیرد.

زارع توسعه اقامتگاه ها و کمپ های گردشگری را از دیگر مسائل در جذب توریسم ارزیابی کرد و گفت: باید در این رابطه تدابیر لازم میان مدت و بلند مدت را بیاندیشیم و سرمایه گذاران را برای مشارکت در طرح های گردشگری شهرستان ترغیب نماییم.

فرماندار تفت بر مشارکت جوانان و فعالان هر منطقه و روستا برای معرفی پتانسیل های گردشگری هر منطقه تاکید کرد.

در ادامه این نشست اعضاء به بیان دیدگاهها و راهکارهای خود برای توسعه حوزه گردشگری شهرستان پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا