مهندس خندان دل در سفر به یزد در راستای واگذاری بیشتر امور به شهرداریها از پیشنهاد پنج لایحه به دولت خبر داد .

پیشنهاد پنج لایحه به دولت برای واگذاری بیشتر امور به شهرداریها

 

مهندس خندان دل در سفر به یزد در راستای واگذاری بیشتر امور به شهرداریها از پیشنهاد پنج لایحه به دولت خبر داد .

 

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با اشاره به اینکه مسیر واگذاری کار به شهرداریها باید اصلاح شود گفت: با پالایش قوانین و مقررات ، امور بیشتری را به شهرداریها واگذار کنیم که اگر این کار صورت نگیرد دولت بسیار بزرگ می شود.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس پنج لایحه به دولت پیشنهاد شده که شامل افزایش میزان مشارکت شهری از 5/1 تا 2 درصدبه 30درصد، ایجاد مدیریت یکپارچه ، لایحه اداری و استخدامی شهرداریها، لایحه مربوط به انتخابات شوراهای شهر و روستا و لایحه مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

مهندس خندان دل بزرگترین پشتوانه یک نهاد عمومی مثل شهرداریها را اعتماد مردم دانست و اذعان داشت: این اعتماد نباید خدشه دار شود.

معاون وزیر کشور یادآور شد: شهرداری بخشی از نظام کلی است و باید نیم نگاهی هم به اهداف کلی در کشور داشته و اولویت های محلی آن در تطابق با اولویت های نظام اداری کشور باشد.

  معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور اظهار داشت: اگر خواسته باشیم از یک ایران اصیل و اسلامی مثال بزنیم، بلافاصله یزد به ذهن می آید.

وی که در سفر به یزد در جلسه ای با حضور استاندار، شهردار و شماری از مسئولان شهری یزد سخن می گفت اظهار داشت: در شهری مثل یزد، انسانهای خیلی خوش فکری هستندکه از منابع، بسیار خوب استفاده می کنند و در طول تاریخ نیز همیشه این طور بوده و اگر کسی بخواهدمثال بزند، از سخت کوشی و خوش فکری یزدیها می گوید.

استاندار یزد نیز در این جلسه با اشاره به توسعه بی قواره شهر، دلیل آن را ساخت و سازهای غیرمجاز دانست که میزان آن به 70درصد می رسد.

سید محمد میرمحمدی همچنین بافت تاریخی یزد را که در معرض تخریب قرار گرفته از دیگر مشکلات استان دانست که خالی از سکنه شده، اما به عنوان میراث بشری برای دنیا اهمیت دارد.

وی یادآور شد که باید برای بافت برنامه ریزی داشته باشیم و با بازسازی و اصلاح حمایت ها و تشویق ها برای ماندن ساکنان در بافت، خدمات گردشگری را در کنار آن ببینم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: اگر هرچه زودتر برنامه مشخص عملیاتی برای بافت نداشته باشیم با وجود برخوردهای سلیقه ای تخریب بیشتری را در آن شاهدخواهیم بود.

میرمحمدی همچنین بر یکسان شدن مدیر یت در همه شهرداریها تأکید نمود و عدم درآمد پایدار را یکی دیگر از ضعف های شهرداریها دانست.

شهردار یزد هم در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت کنونی شهر یزد و کمبود اعتبارات در زمینه احداث پارک های بزرگ و ایجاد فضای سبز و اصلاح سیستم حمل و نقل درون شهری و اتوبوسها اظهار داشت: برنامه پنج ساله ای برای شهر یزد تهیه شده و از سال آینده به سرمایه گذاری و مشارکت پذیری شهروندان توجه ویژه ای خواهیم کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا