معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد با اشاره به نقس مهم و حساس ذیحسابان در دستگاههای اجرایی گفت: آنها می توانند در جلب رضایتمندی مردم، ارباب رجوع و کارمندان نقش مهم و موثری را ایفاء کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد،"عباسعلی رضایی " در جلسه تودیع و معارفه ذیحساب جدید استانداری یزد افزود: سرعت و دقت، توجه به قوانین و مقررات و ارائه خدمات صادقانه به مردم در جلب این رضایتمندی موثر است.

وی گفت: امروز سرعت و دقت در ارائه خدمات منجر به رضایتمندی مردم، ارباب رجوع و کارمندان می شود و اگر به این امر توجه شود نه تنها نارضایتی از بین می رود؛ بلکه شوق و انگیزه بیشتر برای ارائه خدمات ایجاد می شود و شرایطی فراهم می گردد که کارها به خوبی پیش  رود.

معاون استاندار یزد اضافه کرد: یکی از جاههایی که می تواند نارضایتی ایجاد کند سهل انگاری در دقت و سرعت ارائه خدمات است که این امر موجب نارضایتی مردم می شود.

وی توجه دولت تدبیر و امید به بودجه و اعتبارات را خوب توصیف کرد و اهمیت حوزه اقتصاد و دارایی را یادآور شد و گفت: این مجموعه جایگاه ویژه ای در بحث های نظارت مالی و  اقتصادی استان دارد.

رضایی، بحث نظارت مالی و توجه به قوانین و مقررات و تلفیق این دو را از جمله وظایفی دانست که به طور عام  اداره کل امور اقتصادی و دارایی و به طور خاص ذیحسابان زیر مجموعه این دستگاه اقتصادی آن را دنبال می کنند.

وی اضافه کرد: در کنار بحث نظارت مالی که توسط بخش یاد شده دنبال می شود ؛ مدیران اقتصادی افرادی صاحب نظر هستند و اقتصاد و دارایی باید با تعامل با دستگاههای اجرایی مشکلات مالی و اقتصادی را گره گشایی کند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این جلسه با بیان اینکه ذیحسابان ناظران مالی و مشاوران مدیران دستگاهها محسوب می شوند گفت: نظارت مالی و نظارت بر هزینه - درآمد ‌دستگاهها از جمله وظایف این اداره کل است که از طریق انتصاب ذیحسابان دنبال می شود.

" علی نمازی " افزود: در سال آینده بر اساس سیاست وزارت امور اقتصادی و دارایی، پرداختی ها و هزینه ها در ادارات دولتی بر مبنای حسابداری تعهدی پرداخت می شود که این امر نظارت مالی دولت را دقیق تر می کند.

وی رضایتمندی مدیران دستگاههای اجرایی از قانونمداری ذیحسابان و توجه به رفع مشکلات آنها بر مبنای قانون را یادآور شد و گفت: مدیران استان از عملکرد ذیحسابان خود راضی هستند و این امر نشانه توانمندی این بخش است.

وی با اشاره به تغییر در بدنه نظارت مالی و ذیحسابی دستگاههای اجرایی، این امر را در راستای سیاست وزارت امور اقتصادی و دارایی و با هدف بهبود شرایط کاری دستگاهها و ایجاد خلاقیت و پویایی آن برشمرد.

وی بر توجه ذیحسابان به پیشبرد امور دولت و نظام ، وحدت رویه در فعالیت ها و تشکیل دوره های آموزش های تخصصی تاکید کرد و افزود: با توجه به محدودیت منابع اعتباری باید طوری عمل کنیم که  برنامه و سیاست های دولت محقق شود.

در این مراسم با قدردانی از خدمات " مجید کرباسی " ذیحساب سابق استانداری یزد " سید جواد هاشمی " به عنوان ذیحساب جدید استانداری معرفی شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا