استاندار يزد به مناسبت برگزاري نخستين جشنواره موسيقي سنتي جوان يزد كه از 6 تا 9 بهمن ماه در تالار فرهنگ يزد برگزار مي شود، پيامي صادر كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، متن كامل اين پيام به شرح ذيل است:
به نام يگانه نوازنده عالم هستي
فرهنگ و اندیشه در میدان هنر اوج می گیرند و با زبان و ابزار هنری و بینش فکری و منطقی گسترش می یابند و بالنده می گردند. بی شک قدم نهادن در این عرصه مهم علاوه برعزمی متعهدانه و مسئولانه، گام هایی استوار را می‌طلبد.
هنر موسيقي نيز به واسطه پتانسيل هاي ذاتي كه در خود دارد مي تواند نوعي زبان مشترك ميان انسان ها براي بيان دغدغه ها و آرمان ها باشد و اي بسا اين هنر نه تنها در انتقال پيام ها تسهيل گر است بلكه نقش اقناع گري خود را در تاثيرگذاري بر مخاطبان به بهترين نحو به انجام مي رساند، بنابراين مي‌توان با بهره مندي از توانمندي هاي ذاتي هنر موسيقي مروج بسياري از هنجارهاي اجتماعي شد و عرصه را بر آسيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي تنگ كرد و آنجا كه با مخاطبان جوان مواجه ايم هنر موسيقي مي تواند ساختارهاي جديد بهنجار را هنرمندانه در جامعه ترويج دهد و اين همان نگاه هنر براي اجتماع و هنر براي تعاليِ روح و روان به جاي نگاه مطرود «هنر براي هنر» است.
از طرفي رهبر معظم انقلاب فرمودند "اگر می خواهید هنر این کشور رشد و اعتلا پیدا کند، به هنرمند جوان مؤمن تکیه کنید" لذا وظیفه ماست که با همکاری مدیران فرهنگی، صاحب نظران و پیشکسوتان هنر، پرورش استعدادهای خلاق و شکوفایی غنچه های امید در پهنه فرهنگ و هنر این دیار را سرعت بخشیم و با زبان هنر نيز پیام عزتمندی این ملت را به جهانیان عرضه کنيم.
اینک در آستانه سی و ششمین بهارانقلاب اسلامی، برگزاری نخستین جشنواره موسیقی سنتی جوان استان یزد، فرصت مناسبی برای معرفی و ساماندهی استعدادهای هنر موسیقی استان، خلق آثار بدیع، زیبا و فاخر و ایجاد جریانی سازنده و تأثیر گذار در عرصه فرهنگی است.
اينجانب ضمن سپاسگزاري از همت و تلاش كليه هنرمندان و دست اندركاران برگزاري اين جشنواره موسيقي سنتي بويژه هنرمندان جوانی که در این رویداد هنری آثاری ارزشمند آفریدند توفيق بيش از پيش والا همتان اين عرصه كه درمانگر بسياري از ناهنجاريهاي اجتماعي و فرهنگي است را از خداي منان مسئلت دارم.

سيد محمد مير محمدي
استاندار يزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا